کد خبر: ۳۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
توليد سريال در شبکه نمايش خانگي پاي خيلي از سوپراستارها را به عرصه سريال سازي باز کرد. هفت صبح به بهانه حضور مهناز افشار، محمدرضا گلزار و ترانه عليدوستي در سريال هاي جديد اين شبکه، مروري دارد بر حضور سوپر استارها در آثار سريالي.
توليد سريال در شبکه نمايش خانگي پاي خيلي از سوپراستارها را به عرصه سريال سازي باز کرد. هفت صبح به بهانه حضور مهناز افشار، محمدرضا گلزار و ترانه عليدوستي در سريال هاي جديد اين شبکه، مروري دارد بر حضور سوپر استارها در آثار سريالي. حضور شبکه نمايش خانگي در عرصه سريال سازي موجب شد تا پاي خيلي از سوپراستارهاي سينما به عرصه سريال سازي باز شود. سوپراستارهايي که خيلي هايشان به دليل محدوديت ها و مميزي هايي که در تلويزيون وجود داشت، از حضور در سريال هاي تلويزيوني امتناع مي کردند.

هر چند که در اين سال ها برخي سوپراستارها به دليل دريافت دستمزدهاي خيلي بالا به بازي در مجموعه هاي تلويزيوني تن دادند. البته در اين ميان بازيگران ستاره اي همچون شهاب حسيني، پارسا پيروزفر و حتي امين حيايي به دليل اين که خاستگاهشان تلويزيون بود، هيچ گاه از اين رسانه  فاصله نگرفتند و هميشه بين سينما و تلويزيون در رفت و آمد بودند. در هر حال حضور سوپراستارها و بازيگراني که حضور در يک سريال برايشان تابو محسوب مي شد با توليد قلب يخي شکسته شد و بعد از آن با حضور ستاره هايي چون هديه تهراني، محمدرضا گلزار و مهناز افشار و ترانه عليدوستي در ديگر سريال هاي توليدي شبکه نمايش خانگي به اوج رسيد.
محمدرضا گلزار

اولين تجربه بازي در سريال:با اين که زمان ساخت قهوه تلخ، به واسطه قراردادي که با شرکت برادران آقاگليان داشت، خبرهايي راجع به بازي اش در آن سريال شنيده مي شد اما هيچ وقت واقعيت پيدا نکرد. او سال ۹۰ به عنوان اولين تجربه، در سريال «ساخت ايران» محمدحسين لطيفي بازي کرد.

سريال هايي که بازي کرد:ساخت ايران (شبکه نمايش خانگي)، عشق تعطيل نيست

( شبکه نمايش خانگي)

موقعيت بازيگر در زمان بازي در سريال

محمدرضا گلزار بي شک پول سازترين بازيگر سينماي ايران در دهه هشتاد است، او بعد از موفقيت غيرقابل تصور «کما» گيشه فيلم ها را به واسطه حضورش تضمين کرد. او در اواخر اين دهه و بعد از موفقيت نصفه و نيمه آخرين فيلمش «تو و من» پا به عرصه سريال گذاشت. عرصه اي که قرار بود با حضور او احيا شود، اتفاقي که در عمل نيفتاد و ساخت ايران چندان در فروش موفق نبود. حالا بايد منتظر ماند و ديد تجربه جديد او چه سرنوشتي پيدا مي کند.

موفقيت در عرصه سريال: در يک کلمه مي شود گفت که گلزار در سريال «ساخت ايران» موفقيت خاصي نداشت. او به دلايل تجاري به سريال اضافه شد و نويسندگان هم مجبور شدند براي اين که بازي اش به چشم بيايد، به نقش فرعي، پر و بال دهند، او حالا قرار است بعد از موفقيت «آتش بس۱» در سريال جديد بيژن بيرنگ با اسم «عشق تعطيل نيست» کنار مهناز افشار قرار بگيرد.

هديه تهراني

اولين تجربه بازي در سريال:در سال ۹۱ براي بازي در فصل سوم سريال «قلب يخي» به گروه سامان مقدم پيوست.

سريال هايي که بازي کرد: قلب يخي ۳ (شبکه نمايش خانگي)

موقعيت بازيگر در زمان سريال:از اواسط دهه هفتاد تا اواسط دهه هشتاد، يکي از موفق ترين ستاره هاي سينماي ايران بود و براي دو فيلم «قرمز» و «چهارشنبه سوري»، سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول را گرفت و براي «هفت دقيقه تا پاييز» هم نامزد دريافت سيمرغ شد. از اواخر دهه هشتاد حضورش در سينما کمرنگ شد و از سال ۸۸ تا ۹۰ که در «پل چوبي» بازي کرد، در سينما خبري از او نبود. حضورش در سريال «قلب يخي۳» هم دقيقا در همين دوره اتفاق افتاد.

موفقيت در عرصه سريال: خبر حضور هديه تهراني در يک سريال، مثل بمب صدا کرد. درست است که او هيچ وقت در تلويزيون حضور پيدا نکرد اما ورودش به عرصه سريال سازي، براي مخاطبان و طرفدارانش اتفاق خوبي بود. به خصوص اين که قرار بود در کنار مهران مديري و رضا عطاران در اين سريال همبازي شود و اين مسئله ديگر نورعلي نور بود. حضور او در مجموعه مي توانست به طور کلي به نفع «قلب يخي۳» تمام شود. مخاطباني که دل خوشي از مجموعه «قلب يخي» نداشتند حالا با حضور اين سوپراستار تصميم خودشان را گرفتند که باز هم تماشاي آن را از سر بگيرند. با اين حال اما به دليل توزيع بد و کش دار شدن مجموعه، به طور کلي «قلب يخي ۳» پروژه موفقي نشد.

مهناز افشار

اولين تجربه بازي در سريال: اولين بار در سال ۷۷ و قبل از اين که تجربه بازي در فيلم سينمايي را داشته باشد در سريال «گمشده» مسعود نوابي، نقشي فرعي را داشت.

سريال هايي که بازي کرد:گمشده (تلويزيون) و عشق تعطيل نيست (شبکه نمايش خانگي)

موقعيت بازيگر در زمان سريال:اولين سريال تلويزيوني اش را زماني بازي کرد که هيچ کس او را به عنوان بازيگر نمي شناخت. نقش اش در اين سريال هم آن قدر پررنگ نبود که بتواند برايش شهرتي به همراه آورد. او از سال ۷۹ با بازي در فيلم سينمايي «شور عشق» به مخاطبان شناخته شد و در دهه هشتاد يکي از مهم ترين سوپراستارهاي سينماي ايران بود. او در فاصله سال هاي ۸۸ تا ۹۱ براي «سعادت آباد» سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل زن را دريافت کرد. براي «برف روي کاج ها» ديپلم افتخار گرفت و براي فيلم هاي «پل چوبي» و «تسويه حساب» هم کانديداي سيمرغ شد. او حالا به عنوان يکي از بازيگران موفق و مطرح ايراني و بعد از بازي در فيلم کارگردان هايي مثل داريوش مهرجويي، مسعود کيميايي، بهرام توکلي و بهمن فرمان آرا ، در اوج به شبکه نمايش خانگي آمده تا دومين سريالش را تجربه کند.

موفقيت در عرصه سريال: او در سريال اولش «گمشده» موفقيتي به دست نياورد. اين بار قرار است در سريال بيژن بيرنگ، در کنار محمدرضا گلزار، تجربه اي شبيه به «آتش بس» را تکرار کند.

الناز شاکردوست

اولين تجربه بازي در سريال:سال ۸۹ با بازي در سريال «قلب يخي» محمدحسين لطيفي براي اولين بار حضور در سريال را تجربه کرد.

سريال هايي که بازي کرد:قلب يخي ۱ و ۲ (شبکه نمايش خانگي) ، مجموعه رالي ايراني (شبکه نمايش خانگي)

موقعيت بازيگر در زمان سريال:الناز شاکردوست از سال ۸۳ فعاليت سينمايي اش را شروع کرد اما تا سال ۸۹ يعني در فاصله شش سال، در ۲۸ فيلم سينمايي بازي کرد. او هم مثل گلزار در سينماي تجاري به موفقيت بالايي دست پيدا کرد و بسياري از تهيه کننده ها براي تضمين فروش فيلم هايشان روي او دست مي گذاشتند.

موفقيت در عرصه سريال: او دو سال براي بازي در «قلب يخي۱ و ۲» وقت گذاشت. بازيگري که به طور متوسط سالي پنج فيلم سينمايي بازي مي کرد در دو سال حضورش در اين سريال فقط در دو سه تا فيلم بازي کرد. او يکي از مهم ترين مهره هاي قلب يخي بود و اتفاقا موفقيت خوبي هم براي بازي در آن نصيبش شده بود اما به دليل نيمه کاره رها شدن آن، کلا پروژه به سرانجام خوبي نرسيد. شاکردوست يک سال بعد در مجموعه «رالي ايراني» شبکه نمايش خانگي هم حضور پيدا کرد، مجموعه اي مستند که بيشترين عامل جذابيتش حضور او، محمدرضا فروتن و سيروان خسروي ميان شرکت کننده ها بود. اين مجموعه به فروش خيلي زيادي دست پيدا کرد.

ترانه عليدوستي

اولين تجربه بازي در سريال:تا پيش از اين که مهر امسال حسن فتحي براي بازي در سريال «شهرزاد» از او دعوت به همکاري کند در هيچ سريالي حضور نداشت. جالب اينجاست که او پيش از اين در مصاحبه هايش بارها تاکيد کرده بود که هيچ وقت در هيچ سريال تلويزيوني بازي نمي کند و سر حرفش هم ماند. تا اين که بالاخره دعوت حسن فتحي براي سريالش در شبکه نمايش خانگي را پذيرفت.

سريال هايي که بازي کرد:شهرزاد (شبکه نمايش خانگي)

موقعيت بازيگر در زمان سريال:عليدوستي از ۱۸ سالگي با اولين فيلمش «من ترانه ۱۵ سال دارم» به اوج شهرت رسيد. از آن زمان به بعد با بازي در فيلم هاي مطرحي مثل «شهر زيبا»، «چهارشنبه سوري»، «کنعان»، «درباره الي»، «ترديد» ، «پذيرايي ساده» و «آسمان زرد کم عمق» و ... همچنان در اوج شهرت قرار داشت و تا همين اواخر بارها براي جوايز مختلف کانديدا و برنده جايزه شد. عليدوستي اين روزها در حالي به گروه «شهرزاد» حسن فتحي پيوسته که همچنان به عنوان يک بازيگر سينمايي در اوج است و همين اواخر به خاطر بازي در فيلم «زندگي مشترک آقاي محمودي و بانو» کلي مورد تقدير قرار گرفت.

موفقيت در عرصه سريال: با توجه به کارنامه خوب حسن فتحي و با توجه به حضور ترانه عليدوستي و شهاب حسيني، به احتمال زياد «شهرزاد» کار موفقي از آب درمي آيد اما فعلا نمي شود راجع به آن اظهارنظر خاصي کرد.

محمدرضا فروتن

اولين تجربه بازي در سريال:سال ۷۵ به عنوان اولين تجربه در يکي از اپيزودهاي سريال «سرنخ» با نام «تماشاخانه» به کارگرداني کيومرث پوراحمد بازي کرد. در واقع بازي در همين سريال باعث شد تا مسعود کيميايي از او براي بازي در فيلم «مرسدس» استفاده کند.

سريال هايي که بازي کرد:سرنخ (تلويزيون)، از ياد رفته (تلويزيون)، رالي ايراني (شبکه نمايش خانگي)

موقعيت بازيگر در زمان سريال:اولين حضور او به عنوان بازيگر مقابل دوربين در سريال «سرنخ»اتفاق افتاد. آن زمان جوان تازه کاري بود که هيچ تجربه اي در بازيگري نداشت. بعد از آن اما به خاطر بازي در فيلم هايي مثل «مرسدس»، «اعتراض»، «قرمز»، «دو زن» ، «زير پوست شهر» و «شب يلدا»، به يکي از سوپراستارهاي مطرح سينما تبديل شد و اين موفقيت تا اوايل دهه ۸۰ ادامه داشت. دهه هشتاد اما آن طور که بايد براي فروتن موفقيت به همراه نداشت، او سال ۹۰ مجددا به دعوت فريدون حسن پور به تلويزيون آمد و در سريال «از ياد رفته» بازي کرد.

موفقيت در عرصه سريال: وي درسريال «از ياد رفته» نقش پزشکي را بازي کرد که به همسرش خيانت کرده و به خاطر سوداي شهرت از او گذشته است. اين سريال، به هيچ عنوان کار موفقي نبوده و بازي محمدرضا فروتن هم نتوانست انتظارها را برآورده کند. او دو سال قبل در مجموعه «رالي ايراني» هم براي شبکه نمايش خانگي مقابل دوربين رفت که آنجا تا حدي موفق بود.

نيکي کريمي

اولين تجربه بازي در سريال:اگر فيلم مجموعه «سايه به سايه» را از کارنامه او فاکتور بگيريم، اولين تجربه حضورش در يک سريال صرفا تلويزيوني به بازي در «سرزمين کهن» برمي گردد.

سريال هايي که بازي کرد:سرزمين کهن (تلويزيون)، کيميا (تلويزيون)

موقعيت بازيگر در زمان سريال:نيکي کريمي از نيمه دوم دهه هشتاد و از آن جايي که ديگر فيلمسازي به دغدغه اصلي اش تبديل شده بود، ديگر حساسيت زيادي در انتخاب هاي سينمايي اش نداشت، به همين واسطه کارنامه بازيگري او از نيمه دوم دهه هشتاد چندان قابل دفاع نيست، حضور او در فيلم هاي متوسط و ضعيف و قبول نقش هاي کوچک و بي اهميت در فيلم هاي مختلف جايگاه او را در اين سال ها متزلزل کرد به نحوي که حضورش در تلويزيون با توجه به کارنامه سينمايي اش چندان غيرقابل تصور نبود، هر چند که براي حضور در تلويزيون انتخاب هوشمندانه اي داشت و در سريال «سرزمين کهن» به کارگرداني کمال تبريزي بازي کرد. او در ادامه حضورش در تلويزيون را با بازي در مجموعه اي به کارگرداني جواد افشار با نام «کيميا» ادامه داد.

موفقيت در عرصه سريال: «سرزمين کهن» قبل از اين که به فصل دوم و شروع بازي نيکي کريمي برسد توقيف شد تا ماحصل اولين تجربه سريالي نيکي کريمي مشخص نشود. سريال بعدي او يعني «کيميا» هم اين روزها در حال توليد است بايد براي ديدن ماحصل حضور اين بازيگر يک سال منتظر ماند.

ليلا حاتمي

اولين تجربه بازي در سريال:او سال ۷۸ براي اولين بار به دعوت سيدضياءالدين دري در سريال «کيف انگليسي» حضور پيدا کرد.

سريال هايي که بازي کرد:کيف انگليسي (تلويزيون)، پريدخت (تلويزيون)

موقعيت بازيگر در زمان سريال:ليلا حاتمي زماني در سريال «کيف انگليسي» بازي کرد که به خاطر بازي در فيلم هاي «ليلا» و «شيدا»، در سينما شديدا مطرح شده بود. او سال ۷۵ به خاطر بازي در «ليلا» ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش اول زن را گرفت و دو سال بعد براي «شيدا» کانديداي دريافت سيمرغ بلورين شد. حضور او در سريال «پريدخت» هم در اوج فعاليت هاي سينمايي اش بود. زماني که فيلم هاي «آب و آتش»، «ايستگاه متروک» و «ارتفاع پست» براي او جوايز زيادي به همراه داشتند به دعوت سامان مقدم در اين سريال بازي کرد.

موفقيت در عرصه سريال: «کيف انگليسي» را به طور قطع مي توان يکي از سريال هاي موفق دهه هفتاد به حساب آورد و بخش مهمي از اين موفقيت را مي توان به يقين، مرهون بازي خوب ليلا حاتمي و علي مصفا دانست؛ موفقيتي که دري هيچگاه نتوانست آن را در «کلاه پهلوي» تکرار کند. دومين تجربه سريالي حاتمي اما موفقيت چنداني برايش به همراه نداشت و شايد به همين دليل هم بود که ديگر در سريالي ظاهر نشد.
منبع: خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین