|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۴
کد خبر: ۳۱۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
افراد مهاجم به سمت ما سنگ و آتش پرتاب کردند و باعث وقوع جراحت‌هایی در بین ما شدند. ما نسبت به این امر توجه داشتیم که سلامتی همگان حفظ شود و به همین دلیل، واکنش‌های شدیدی از جانب ما صورت نگرفت و گذاشتیم تا آنها مقر را آتش بزنند.
در جریان اعتراضات مردمی در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق یک تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، از چند روز قبل، اعتراضات گسترده‌ای با درخواست پرداخت حقوق کارمندان و بهبود وضعیت خدمات رسانی و فراهم سازی فرصت‌های شغلی برای افراد بیکار در سلیمانیه برگزار شد.

فعالان و رسانه‌های کردزبان گزارش دادند که در جریان تظاهرات در منطقه سید صادق در شرق این استان، یک تظاهرکننده به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد و دو تن دیگر برای درمان به بیمارستان‌های نزدیک منتقل شدند.

همزمان با این امر، پنج مقر حزبی در سید صادق و نیز یک مجتمع دولتی در شرق شهر به آتش کشیده شد.

تظاهرکنندگان مقر دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی و نیز مقرهای جنبش تغییر و گروه اسلامی را به آتش کشیدند.

جلال نریمان، مسئول کمیته تشکلات حزب دموکرات کردستان در شهرستان سید صادق عنوان داشت که افراد خرابکار در میان تظاهرکنندگان و معترضان خود را پنهان کرده و ساختمان حزب را محاصره کردند و شعارهایی را سر می‌دادند که به کشتار نیروهای حفاظتی و اعضای این حزب تحریک می‌کرد.

نریمان افزود: افراد مهاجم به سمت ما سنگ و آتش پرتاب کردند و باعث وقوع جراحت‌هایی در بین ما شدند. ما نسبت به این امر توجه داشتیم که سلامتی همگان حفظ شود و به همین دلیل، واکنش‌های شدیدی از جانب ما صورت نگرفت و گذاشتیم تا آنها مقر را آتش بزنند.

در همین حال، اخباری مبنی بر اعزام نیروهای نظامی از پیشمرگه برای حفاظت از مقرهای حزبی و جلوگیری از هرگونه اتفاق اضطراری و تشدید در اعتراضات مطرح شده است اما مسئولان کرد این مساله را تکذیب کرده‌اند.

مصطفی جاورش، فرمانده نیروهای پیشمرگه وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان گفت: هیچ تحرک نظامی وجود ندارد و نیروها در مقرهای خود هستند اما ما نمی‌توانیم بی تفاوت بمانیم و کردستان را در یک حالت آشوب بی پایان رها کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین