|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
هفتاد و هفتمين شهرآورد فوتبال تهران در حالي روز جمعه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود كه «امير قلعه نويي» سرمربي تيم استقلال به دنبال حفظ ركورد شكست ناپذيري خود و «علي دايي» سرمربي پرسپوليس در انديشه اثبات شايستگي هايش به عنوان مربي سرخ پوشان است.

ديدارتيم هاي استقلال و پرسپوليس همواره از حساسيت زيادي براي اين تيم ها و هواداران پرشمارشان برخوردار بوده و به گواه بسياري كارشناسان، دليل تماشاگر پسند نبودن اكثر اين بازي ها و تساوي هاي خسته كننده، ترس از باخت و در دستور كار قرار گرفتن نمايش محتاطانه از سوي مربيان دو تيم بوده است.
مهمترين موضوعي كه براي تيم هاي استقلال و پرسپوليس در آستانه هقتاد و هفتمين شهرآورد تهران مطرح شده، تجربه آبي پوشان در مقابل قدرت جواني و انگيزه بالاي سرخ پوشان است.
«علي دايي» كه امسال بار ديگر به تيم پرسپوليس بازگشت و در راس كادر فني سرخ پوشان قرار گرفت، تيمي جوان و باانگيزه را روانه سيزدهمين دوره ليگ برتر كرد. تيمي كه شايد خوشبين ترين هوادار پرسپوليس هم انتظاري براي قهرماني آن در ليگ سيزدهم نداشت. اما سرخ پوشان با اتكا به نيرو و انگيزه جواني تا پايان هفته هفتم ليگ برتر به نتايج نسبتا مطلوبي دسته يافتند و تا مكان سوم جدول رده بندي و يك قدمي تيم پرمهره استقلال صعود كردند.
پرسپوليسي ها در بازي پيش از شهرآورد نيز با نتيجه ۳ بر يك مقابل تيم صدرنشين فولاد خوزستان به برتري رسيدند تا با انگيزه اي دوچندان در انتظار شهرآورد پايتخت باشند. البته كم تجربه بودن اكثر بازيكنان پرسپوليس در مقايسه با آبي پوشان، اضطراب و نگراني هواداران پرشمار اين تيم را به دنبال داشته است.
پيوستن «محمدرضا خلعتبري» از تيم عجمان امارات به پرسپوليس و حواشي به وجود آمده در خصوص حضور اين بازيكن در شهرآورد پايتخت، مهمترين موضوعي بود كه مسوولان دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در روزهاي اخير درباره قانوني بودن يا نبودن آن با يكديگر جدل كرده اند!
در تيم استقلال، شاگردان «امير قلعه نويي» كه اكثر آنان بازيكناني باتجربه به شمار مي آيند در هفته هاي آغازين ليگ برتر نتايج مطلوبي كسب كردند اما در بازي هفته هفتم مقابل استقلال صنعتي خوزستان بسيار ضعيف ظاهر شدند؛ به طوري كه اين موضوع انتقاد شديد قلعه نويي از برخي آبي پوشان نيز به دنبال داشت.


در هر حال، استقلالي ها پس از شكست مقابل هم نام خوزستاني خود تلاش كردند روحيه خود را بازيابي كنند و از هر نظر آماده حضور در شهرآورد شوند. امير قلعه نويي نيز در آخرين مصاحبه خود اعلام كرد كه ۷ سال است به تيم پرسپوليس نباخته است.
سرمربي آبي پوشان كه بهترين و پرافتخارترين مربي ليگ برتر فوتبال ايران محسوب مي شود، به گواه اكثر اهالي فوتبال امسال براي كسب عنوان قهرماني در آسيا در استقلال ماند و بدون شك تيمي كه براي قهرماني در آسيا بسته شده، از بازيكناني سود مي برد كه توانايي حضور در ديدارهاي حساس و دشوار را داشته و در اين زمان تعيين كننده باشند.
بر اين اساس، تجربه مهمترين نقطه قوت آبي پوشان براي ديدارهاي حساسي همچون شهرآورد فوتبال پايتخت به شمار مي آيد. اما بالا بودن ميانگين سني بازيكنان استقلال از يك سو و علني شدن اختلافات قلعه نويي و مديرعامل باشگاه از سوي ديگر، نگراني هواداران پرشمار استقلال را در هفته هاي اخير به دنبال داشته است.
حال بايد در انتظار ديدار سرخابي ها نشست و ديد كه آيا قدرت جواني و انگيزه بازيكنان پرسپوليس در اين بازي حساس ثمربخش خواهد شد يا تجربه بازيكنان مطرح استقلال.
در هفتاد و هفتمين شهرآورد فوتبال پايتخت، تيم استقلال «هاشم بيگ زاده» را به دليل مصدوميت از ناحيه بيني در اختيار ندارد و در تيم پرسپوليس نيز «اميد عاليشاه» به دليل محروميت و «حميدرضا علي عسگري» به دليل شكستگي دستش غايب خواهند بود.
تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس تهران ساعت ۱۸:۵۰ فردا (جمعه) هفتاد و هفتمين شهرآورد پايتخت را از هفته هشتم سيزدهمين دوره ليگ برتر باشگاه هاي ايران در ورزشگاه آزادي برگزار مي كنند.




منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین