|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۱۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
چند هفته پیش نیز یک هیأت اماراتی به تل‌آویو سفر کرد و در آن دیدار، دو طرف ۴توافقنامه همکاری در فرودگاه بن گوریون امضا کردند که از جمله آن لغو روادید میان دو طرف بود.

درحالی که امارات از قطع صدور ویزا برای ۱۳ کشور مسلمان و عرب در روزهای گذشته خبر داده بود، امروز پنجشنبه از آغاز صدو روادید برای صهیونیست‌ها خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی امارات؛ وام، وزارت امورخارجه امارات رسما اعلام کرد که درچارچوب همکاری با رژیم اسرائیل مراحل صدور ویزا برای ورود اتباع اسرائیلی را به جریان انداخته است.

این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرد که در چارچوب همکاری میان این کشور و رژیم صهیونیستی پس از امضای توافق صلح و با هدف تسهیل سفر اسرائیلی‌ها به امارات از طریق ایرلاین‌ها، دفاتر خدمات هوایی و گردشگری برای دارندگان گذرنامه اسرائیلی فعال شده است.

وزارت‌خانه اعلام کرد که این صدور روادید برای اتباع اسرائیلی تا زمانی فعال است که مراحل قانونی برای تصویب توافقنامه دو طرف برای لغو ویزای ورود انجام شود.

اداره مهاجرت امارات متحده عربی ۵ آذرماه با انتشار بخشنامه‌ای صدور روادید برای شهروندان ۱۳ کشور مسلمان و عرب را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده بود.

مقام های امارات صدور روادید برای شهروندان ۱۳ کشور از جمله ایران، عراق، سوریه و سومالی را متوقف کردند.

در این بخشنامه همچنین درخواست روادید کاری یا گردشگری برای شهروندان افغانستانی، لیبایی و پاکستانی نیز تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

این بخشنامه همچنین شامل شهروندان لبنان، یمن، ترکیه، الجزایر، تونس و کنیا هم می شود.

صدور ویزا برای صهیونیست توسط امارات درحالی است که شنبه هفته گذشته مقامات فرودگاه بن گوریون تل‌آویو به ۲ مسافر شرکت خطوط هوایی "فلای دوبی" امارات اجازه ورود ندادند.

پس از این رویداد، از پرواز ۱۰ صهیونیست از جمله "رونین نمنی" مالک شبکه "کافیه کافیه" و از معروف‌ترین بازرگانان صهیونیست به دبی جلوگیری شد.

وجود چنین مشکلاتی در میان امارات و رژیم صهیونیستی در حالی است که وزارت امور خارجه این رژیم روز شنبه از سفر نخستین گروه از گردشگران صهیونیست به دبی خبر داد.

این اتفاق درست پس از آن روی می‌دهد که شرکت فلای دبی امارات، نخستین پروازهای مستقیم خود از دبی به تل‌آویو را پنجشنبه هفته گذشته آغاز کرد.

چند هفته پیش نیز یک هیأت اماراتی به تل‌آویو سفر کرد و در آن دیدار، دو طرف ۴توافقنامه همکاری در فرودگاه بن گوریون امضا کردند که از جمله آن لغو روادید میان دو طرف بود.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین