|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۳۰۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت:طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها طبق مصوبه جلسه ۷۴۹ شورای عالی امنیت ملی به تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ هماهنگ شده تا مجلس در این موارد ورود کند.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: مجلس برای این طرح هماهنگی های لازم را به عمل آورده و بیش از 2 ماه با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مذاکره شده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه این موارد نیز طبق مصوبه جلسه 749 شورای عالی امنیت ملی به تاریخ 29 شهریور 1399 مقرر شده که مجلس در این موارد ورود کند.

وی افزود: بیان چنین اظهاراتی از سوی دولت‌ها در سال پایانی فعالیت خود رایج است. دولت‌ها در سال‌های پایانی خود علاقمند هستند که به جای قوای دیگر تصمیم بگیرند و به تصمیمات خود عمل کنند. یعنی به استبداد تمایل پیدا می کنند. دولت‌های گذشته درباره قانون بودجه چنین اظهاراتی را مطرح می‌کردند و در این دوره می‌گویند که خودمان به جای مجلس درباره فعالیت‌های هسته‌ای تصمیم گیری کنیم. البته گاهی نسبت به قوه قضاییه هم چنین اظهاراتی بیان می‌ شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه دولت روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، بیان چنین اظهاراتی اهمیتی ندارد. دولت در سایر موضوعات نیز مانند طرح‌های معیشتی با مجلس مخالفت کرده و علاقه‌ای برای همکاری با مجلس ندارد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین