|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۰۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
در طول چند سال گذشته ما تعهدات یک طرفه را در برجام اجرا کردیم اما طرف های غربی به تعهدات خود پایبند نبوده و عمل نکردند. ما بر تعهداتمان پابرجام بوده و غربی ها اقدامی برای اجرای تعهداتشان نکردند. امروز مجلس با این مصوبات جاده یک طرفه را پایان داد. البته در این مصوبات فرصتی برای غربی ها جهت عمل به تعهدات شان در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس با تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها جاده یک طرفه در برجام در مقابل غربی ها را پایان داد، گفت: البته فرصت برای غربی ها جهت عمل به تعهداتشان در برجام وجود دارد که در آن صورت موضوع طبق ماده ای از این طرح قابل مذاکره خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف بعد از تصویب جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران گفت: از همه نمایندگان مجلس تشکر می کنم. از صبح در دو جلسه این طرح را به سرانجام رساندند. این مصوبات فرصتی برای مجموعه هسته ای کشور در بعد تحقیقات و صنعتی فراهم می کند.

وی اظهار کرد: در طول چند سال گذشته ما تعهدات یک طرفه را در برجام اجرا کردیم اما طرف های غربی به تعهدات خود پایبند نبوده و عمل نکردند. ما بر تعهداتمان پابرجام بوده و غربی ها اقدامی برای اجرای تعهداتشان نکردند. امروز مجلس با این مصوبات جاده یک طرفه را پایان داد. البته در این مصوبات فرصتی برای غربی ها جهت عمل به تعهدات شان در نظر گرفته شده است.

قالیباف مجددا گفت: غربی ها نه تنها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند که با خرابکاری در نطنز به صنعت ما آسیب زده و حتی حاضر به محکومیت اقدامات تروریستی در کشورمان نشدند که اخیرا شاهد به شهادت رسیدن شهید فخری زاده بودیم. امیدواریم با این تصمیم قاطع بتوان رفع تحریم کرد. غربی ها هم مطمئن باشند تا زمانی که به تعهدات خود عمل نکنند ما  این مسیر را پیش خواهیم برد. هر گاه آنها تعهداتشان را اجرا کردند براساس ماده 7 این طرح موضوع قابل مذاکره است. امیدواریم با رفع تحریم ها سختی را از این مسیر برداشت.

به گزارش ایسنا، بعداز صحبت های رئیس مجلس نمایندگان شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق سر دادند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین