|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۳۰۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با بیان اینکه دولت برنامه ای برای تقسیم استان و ایجاد استان های جدید ندارد، تاکید کرد: طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان، طرحی غیر کارشناسی و چالش برانگیز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، زهرا احمدی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در واکنش به انتشار اخباری در خصوص طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: ضروری است مباحث مرتبط با تقسیم استان ها، همراه با مطالعات کارشناسی از مجرای مبادی اصلی تخصصی مطرح و پیگیری شود. در حال حاضر دولت برنامه ای برای تقسیم این استان و ایجاد استان های جدید ندارد.

در پی انتشار اخباری در خصوص طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان، زهرا احمدی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار این پایگاه، ضمن «غیر کارشناسی و چالش برانگیز» توصیف کردن طرح، اعلام کرد: این طرح بدون توجه به شرایط و پیچیدگی های خاص این استان در ابعاد اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی مطرح شده؛ بنابراین پرداختن به آن بدون توجه به این ابعاد، قطعاً اجماع عمومی را به همراه نخواهد داشت و چه بسا موجب پسرفت توسعه ای منطقه شود.

احمدی با اشاره به این که ضروری است مباحث مرتبط با تقسیم استان ها، همراه با مطالعات کارشناسی از مجرای مبادی اصلی تخصصی مطرح و پیگیری شود، افزود: حجم و گستردگی این نوع مباحث تخصصی به ویژه در این استان، نیازمند مطالعات گسترده و چندوجهی است. به عنوان مثال، ضرورت دارد استفاده از ظرفیت دریا و مرزهای زمینی و دریایی در توسعه عدالت محور مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر دولت برنامه ای برای تقسیم این استان و ایجاد استان های جدید ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین