|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۰۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
جولیانی در نشستی خبری مدعی شد، شرکت‌های «دومینیون» و «اسمارت‌مَتیک» که در سیستم‌های الکترونیک انتخاباتی تخصص دارند، در تقلب به نفع جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ دست داشته‌اند.

«جوزف دی ژنووا»، وکیل ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای ادعاهای رئیس خود در خصوص سلامت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را تکرار کرد.

به نوشته وبگاه روزنامه «هافینگتون پست»، دی ژنووا با اشاره به اظهارات «کریس کربس»، مدیر اخراجی امنیت سایبری که سلامت انتخابات را تأیید کرده بود گفت: «هر کسی که فکر کند این انتخابات سالم بوده، مثل کربسِ احمق، مدیر امنیت سایبری، باید به دار آویخته شود و سحرگاهان به بیرون آورده شود و به او شلیک شود. این مرد یک ابله درجه یک است.»

کریس کربس که مدیر سابق زیرساخت و فضای سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا بود به دلیل گزارشی که درباره امنیت و سلامت انتخابات ۲۰۲ آمریکا ارائه داده بود به دست دونالد ترامپ اوایل این ماه اخراج شد.

کربس در مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌بی‌اس» اظهارات ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا درباره مداخله خارجی در دستگاه‌های رأی‌گیری آمریکا و جدول‌بندی آرا در کشورهای خارجی را بی‌اساس خواند.

این در حالی است که پیشتر «رودی جولیانی»، وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا مدعی شد متحدان دولت ونزوئلا و «جورج سوروس» میلیاردر آمریکایی در تقلب‌های انتخاباتی دست داشته‌اند.

جولیانی در نشستی خبری مدعی شد، شرکت‌های «دومینیون» و «اسمارت‌مَتیک» که در سیستم‌های الکترونیک انتخاباتی تخصص دارند، در تقلب به نفع جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ دست داشته‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد. ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد. اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.

تاکنون نتایج انتخابات در ایالت‌های داکوتای شمالی، اوکلاهما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، یوتاه، ورمونت، ویرجینیا و وایومینگ مورد تایید قرار گرفته و نتیجه بقیه ایالت‌ها نیز منتظر تایید است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین