|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۳۰۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
طبق نوشته جروزالم‌پست، این مجوز زمان پرواز هواپیماهای اسرائیلی به سمت شرق را کوتاه کرده و به ایرلاین‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد به مشتری‌های خود پرواز مستقیم به دبی را پیشنهاد دهند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند عربستان سعودی به هواپیماهای رژیم صهیونیستی مجوز داده در پروازهای خود به مسیر امارات از حریم هوایی عربستان استفاده کنند.

به گزارش فارس، رسانه‌های عبری‌زبان گزارش داده‌اند عربستان سعودی به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی مجوز داده از آسمان هوایی این کشور برای پروازها به مقصد امارات استفاده کنند.

روزنامه جروزالم‌پست امروز دوشنبه نوشته عربستان سعودی رسماً مجوز پرواز ایرلاین‌های اسرائیلی بر فراز آسمان این کشور را صادر کرده است.

طبق نوشته جروزالم‌پست، این مجوز زمان پرواز هواپیماهای اسرائیلی به سمت شرق را کوتاه کرده و به ایرلاین‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد به مشتری‌های خود پرواز مستقیم به دبی را پیشنهاد دهند.

مقام‌های اماراتی ساعتی قبل‌تر گفتند تا زمانی که عربستان سعودی به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور را ندهند، امارات به پروازهای اسرائیلی اجازه نشستن در فرودگاه دبی را نخواهد داد.

روزنامه جروزالم‌پست نوشته در پی این تحولات، وزارت خارجه اسرائیل مذاکراتی را با عربستان سعودی به منظور تسریع صدور این مجوز آغاز کرد.

در ماه سپتامبر، عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی درخواست امارات به تمامی پروازهای غیرنظامی که مبدأ یا مقصد آنها امارات باشد اجازه می‌دهد از حریم هوایی این کشور استفاده کنند.

با این حال، در این بیانیه به طور خاص اسمی از رژیم صهیونیستی به میان نیامده بود که این مسئله نگرانی مسئولان امور پرواز در فلسطین اشغالی را به همراه داشت.

طبق گزارش‌ رسانه‌های صهیونیستی شرکت‌های هواپیمایی «Israir» و «El Al» در ماه دسامبر هزاران اسرائیلی را به دبی منتقل خواهد کرد. این مسافران از قبل انتظار داشتند از طریق عربستان سعودی به امارات سفر کنند، اما با این مجوز رسمی اکنون خیالشان آسوده خواهد بود که از مسیر قبلاً برنامه‌ریزی‌شده به مقصدشان سفر خواهند کرد.

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آوی چند ماه پیش با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافقی برای داشتن همکاری و روابط مشترک دست یافتند. اندکی بعد بحرین هم قصد خود برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تماس‌های پشت پرده برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی منتشر شده بود و گفته می‌شد که این کشورها روابط امنیتی نزدیکی با تل‌آویو برقرار کرده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین