|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۰۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
این در حالی است که گرگ فل، مدیر بهداشت عمومی در شفیلد، گفت: شورای بهداشت سعی دارد تا واکسن را در اسرع وقت، به ‌محض اینکه به مقدار کافی موجود باشد در دسترس مردم قرار دهد.

مرحله نهایی مطالعه در مورد واکسن کووید-۱۹ که در انگلیس انجام می‌شود، کارایی موثر ۱۰۰ درصدی واکسن کرونا در برابر موارد شدید را تایید و بیان می‌کند که این واکسن در افراد مسن نیز عملکرد موفقی دارد.

به گزارش نیوز واکسن کروناویروس مدرنا ممکن است میزان بالایی حفاظت در برابر ویروس کووید-۱۹ ایجاد کند و نتایج اولیه تجزیه‌وتحلیل مرحله نهایی آزمایش فاز سوم نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد میزان کارایی این واکسن با تغییر گروه سنی کاهش نمی‌یابد.

انگلیس هفت میلیون دوز واکسن کرونا برای جمعیت کشور خود را از این شرکت آمریکایی تهیه‌کرده است که برای حدود ۳.۵ میلیون نفر در انگلیس کافی است.

این در حالی است که گرگ فل، مدیر بهداشت عمومی در شفیلد، گفت: شورای بهداشت سعی دارد تا واکسن را در اسرع وقت، به ‌محض اینکه به مقدار کافی موجود باشد در دسترس مردم قرار دهد.

شرکت مدرنا اعلام کرد: تجزیه‌وتحلیل مرحله سوم آزمایش‌های COVE در مورد واکسن منتخب کووید-۱۹ به نام mRNA-۱۲۷۳ شامل ۳۰ هزار شرکت‌کننده با ۱۹۶ مورد کووید-۱۹ است که ۳۰ مورد آن شدید بود.

این شرکت گزارش کرد، تاثیر واکسن در برابر بیماری ۹۴.۱ درصد و اثر واکسن در برابر کووید-۱۹ شدید ۱۰۰ درصد بوده است.

در این گزارش ذکرشده است که به‌طورکلی واکسن کووید-۱۹ به‌خوبی در افراد بدون هیچ نگرانی جدی قابل تحمل است و در زمینه ایمنی موفق عمل می‌کند.

نتایج این مطالعه در بیش از دو ماه پیگیری متوسط ‌پس از واکسیناسیون اعلام‌شده است.

شرکت مدرنا امروز گفت: قصد دارد مجوز استفاده اضطراری واکسن را از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و از آژانس داروی اروپایی (EMA) مجوز بازاریابی مشروط را درخواست کند البته پیش‌ازاین نیز تحقیقات این شرکت با آژانس‌های نظارتی بین‌المللی آغازشده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین