|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۳۰۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
وزرای خارجه را در سرتاسر جهان برای کمک فرا می‌خوانیم. به نظر من می‌توانیم به جهل سازمان ملل درباره این پرونده پایان بدهیم. تنها از طریق قدرت و احترام متقابل و اعتراف به حقیقت می‌توان به صلح رسید. اگر جامعه بین‌المللی در تقویت صلح میان ما و همسایگانمان جدی باشد پس باید حقایق تاریخی از جمله مهاجرت یهود از کشورهای عربی را به رسمیت بشناسد.
نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تأکید کرد، این سازمان باید پناهجویان یهود را که از کشورهای عربی رانده شدند، به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، گلعاد آردان، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در مقاله‌ای برای روزنامه اورشلیم‌پست نوشت، ۸۵۰ هزار پناهجوی یهودی بعد از تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ از کشورهای عربی و ایران رانده شدند. برای مراکز بین‌المللی مثل سازمان ملل این پناهجویان فراموش شده هستند اما برای ما مبارزه آن‌ها ادامه خواهد داشت.

مسؤولان فلسطینی در سال‌های گذشته اعلام کردند، رژیم صهیونیستی این موضوع را برای معامله پناهجویان فلسطینی با پناهجویان یهودی مطرح می‌کند.

فلسطینی‌ها تکذیب کردند که یهودیان مجبور به ترک کشورهای عربی شده باشند چراکه هنوز اقلیت‌های یهود و محله‌های یهودی‌نشین در این کشورها وجود دارد.

در مقابل رژیم صهیونیستی هیچ گونه حق پناهجویان فلسطینی را که مجبور به ترک املاک و زمین‌هایشان شدند، به رسمیت نمی‌شناسد.

براساس آمارهای فلسطین و سازمان ملل تعداد فلسطینی‌های آواره بالغ بر شش میلیون است.

اما آردان کشورهای عربی را به بیرون راندن یهودیان و سلطه بر املاکشان متهم کرد و گفت: سازمان ملل هیچ گونه کمکی به کسانی که مجبور به ترک مناطقشان شدند، نکرد و برای به رسمیت شناختن این ظلم هولناک کار زیادی انجام نداد.

آردان گفت: حتی از سوی جامعه بین‌المللی این یهودیان که در معرض حمله و قتل قرار گرفته‌اند، محکومیتی صورت نگرفت. سازمان ملل تنها برای کمک به پناهجویان فلسطینی تلاش کرد.

آردان گفت: به نظر من اصلاح اشتباهی که برای برادران و خواهرانمان در کشورهای عربی رخ داد، یک تعهد اخلاقی است. به عنوان سفیر اسرائیل در سازمان ملل متعهد می‌شوم که داستانشان اکنون بخشی از آگاهی بین‌المللی باشد.

آردان گفت: رهبری کمپینی دیپلماتیک را برای تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل برای به رسمیت شناختن رنج و مشکلات این یهودیان برعهده خواهم گرفت اما برای اختلاف با همسایگانمان تلاش نمی‌کنم بلکه برای تضمین فراهم شدن برابری و عدالت برای جوامع یهودی که جهان بیش از ۷۰ سال آن‌ها را تحقیر کرده، تلاش می‌کنم.

وی گفت: وزرای خارجه را در سرتاسر جهان برای کمک فرا می‌خوانیم. به نظر من می‌توانیم به جهل سازمان ملل درباره این پرونده پایان بدهیم. تنها از طریق قدرت و احترام متقابل و اعتراف به حقیقت می‌توان به صلح رسید. اگر جامعه بین‌المللی در تقویت صلح میان ما و همسایگانمان جدی باشد پس باید حقایق تاریخی از جمله مهاجرت یهود از کشورهای عربی را به رسمیت بشناسد.

وی مدعی شد که در زمان تأسیس رژیم صهیونیستی یهودیان از مراکش، عراق، مصر، سوریه، لبنان، ایران و دیگر کشورها رانده شدند.

هنوز این کشورها واکنشی به اتهامات سفیر رژیم صهیونیستی نداشته‌اند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین