|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۳۰۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
بی تردید این اقدام وقیحانه تروریستی تلاش مذبوحانه دیگری در برابر توانمندی‌ها و دستاوردهای بزرگ ایران در حوزه علم و فنآوری است که دقیقا هدف دیگری را نیز با خود به همراه دارد و آن تخریب روش های دیپلماتیک و مذاکره و تفاهم و ایجاد بحران و تنش هر چه بیشتر در منطقه می‌باشد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس طی بیانیه ای در پی ترور دانشمند کشورمان شهید محسن فخری زاده، تاکید کرد: این اقدام تروریستی و ناجوانمردانه نشان از آن دارد که مخالفین دیپلماسی، روزهای پراضطرابی را سپری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است:
- روز جمعه ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ محسن فخری زاده، دانشمند برجسته و مدیر موفق حوزه علم و فناوری در ایران توسط تروریستها به شهادت رسید. ترور این دانشمند ایرانی مصداق بارز و روشن تروریسم دولتی است که در آن رد پای رژیم صهیونیستی کاملا مشهود می‌باشد.

  بی تردید این اقدام وقیحانه تروریستی تلاش مذبوحانه دیگری در برابر توانمندی‌ها و دستاوردهای بزرگ ایران در حوزه علم و فنآوری است که دقیقا هدف دیگری را نیز با خود به همراه دارد و آن تخریب روش های دیپلماتیک و مذاکره و تفاهم و ایجاد بحران و تنش هر چه بیشتر در منطقه می‌باشد.

 ترور دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران با هدف محروم کردن ایران از برنامه صلح آمیز هسته ای صورت می‌پذیرد که پیشتر مسئولیت پذیری اش در قالب توافق برجام و همکاری‌های گسترده و سازنده با آژانس به تائید جامعه بین المللی رسیده است.

 این اقدام تروریستی و ناجوانمردانه نشان از آن دارد که مخالفین دیپلماسی، روزهای پراضطرابی را سپری می‌کنند و در ایجاد بن بست در روشها و راه حلهای سیاسی از هیچگونه اقدام شرم آوری در شرایط کنونی ابا ندارند. کینه توزان جنگ طلب و مخالفین صلح و آرامش، رویای راه اندازی یک بحران تمام عیار در منطقه را دارند که این امر یقینا آثار غیر قابل جبرانی برای صلح و امنیت منطقه خواهد داشت.

 پس از خروج ترامپ از برجام و برغم تمام فشارهای دولت آمریکا و توطئه‌های رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه، جمهوری اسلامی ایران با صبوری و درایت، بیشترین کمک را برای حفظ برجام که دستاورد بزرگ دیپلماسی بود، صورت داد. اینک در فضای سیاسی جدید، قابل پیش بینی بود که بدخواهان صلح و امنیت جهانی به تلاش های خود برای تخریب هرگونه روزنه جدید برای دیپلماسی ادامه دهند.

 انتظار می رود جامعه جهانی به ویژه کشورهای اروپایی در شفافیت کامل و با کنار نهادن و دوری از استاندارهای دوگانه، این اقدام تروریستی را قویا و صریحا محکوم نمایند.

 ملت ایران هماهنگونه که هوشمندانه بارها نشان داده، هشیارتر  از آن است که در دام توطئه بدخواهان بیفتد. جمهوری اسلامی ایران مجازات قطعی عاملان و آمران این جنایت را دنبال خواهد کرد و حق پاسخ بموقع و مناسب به این جنایت را برای خود محفوظ می دارد.

 اینگونه اقدامات تروریستی هرگز نمی‌تواند مانعی برای توسعه و پیشرفت ملت بزرگ ایران در حوزه‌های علم و فنآوری باشد و تلاشهای علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران با قوت و سرعت ادامه خواهد یافت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران-پاریس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین