|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۰۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
ما اثرات محدودیت‌ها و طرح جدید که مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی است را در هفته‌های آتی خواهیم دید. این کاهش‌ها اثراتی است که از قبل همکاران ما در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها اجرا کردند نیز و سایر محدودیت‌هایی است که در کشور اعمال کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به پیک اخیر بیماری کرونا در کشور و با بیان اینکه طوفان سهمگینی بود و خوشبختانه در اکثر داریم به تعادل جدید بازمی گردیم، گفت: مردم به تله قدیمی عادی انگاری شرایط نروند و با تصور اینکه شرایط بهتر شده، ما را از اجرای دقیق پروتکلها دور نکنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ضمن تسلیت شهادت دکتر فخری‌زاده، گفت: تشکر می‌کنم از زحمات شبانه‌روزی عزیزان بویژه در این پیک جدید که ما توانستیم با همت و پشتکار بی‌بدیل شما عزیزان این منحنی را سر به فرود بیاوریم. هر میلی‌متری از این منحنی‌ها که به سمت پایین خم می‌شود، پشت عزیزان بردبار ما در مراکز بهداشتی درمانی به شدت خمیده می‌شود. من شاهد تلاش شبانه‌روزی شما عزیزان بودم، طوفان سهمگینی بود و با اطلاعاتی که از شما می‌گیرم خوشبختانه در اکثر استان‌ها داریم به تعادل جدید برمیگردیم. دیروز هم از مردم خواستم این کاهش مرگ و میر را به پای بهتر شدن اوضاع و عادی انگاری نگذارند و به تله قدیمی عادی انگاری شرایط نبرند و با تصور اینکه شرایط بهتر شده است، ما را از اجرای دقیق پروتکل‌ها دور نکنند.

وی افزود: اگر توانستیم تعداد مرگ و میر و موارد بستری را کاهش دهیم فقط در سایه رعایت دقیق پروتکل‌ها و زحمات کادر بهداشت و درمان کشور است. خوشبختانه علی‌رغم پیش‌بینی های سازمان‌های علمی جهانی که در این ماه و ماه آینده مرگ بالای ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر را برای ما پیش‌بینی کرده بودند و پیش‌بینی آنها در مورد امریکا و کشورهای اروپایی درست از آب درآمد، اما این پیش‌بینی‌ها به دلیل مداخلات به موقع در کشور ما در حال عکس شدن است.

نمکی ادامه داد: ما اثرات محدودیت‌ها و طرح جدید که مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی است را در هفته‌های آتی خواهیم دید. این کاهش‌ها اثراتی است که از قبل همکاران ما در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها اجرا کردند نیز و سایر محدودیت‌هایی است که در کشور اعمال کردند.

وی با اشاره به طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: این طرح با همکاری هلال‌احمر، بسیج، سازمان‌های مردم‌نهاد و... با توصیه مقام معظم رهبری آغاز شد. یکی از این محورهای بسیار مهم محور آموزش است. ما اگر نتوانیم آموزش همگانی را در راستای رعایت پروتکل‌ها و آنچه که ما به عنوان اصلی‌ترین عامل مهار بیماری از آن اسم می‌بریم، به خوبی اجرا کنیم، موفق نخواهیم بود. در حیطه آموزش سازمان صدا و سیما در این مدت به خوبی در کنار ما بود و از روسای دانشگاه‌ها هم می خواهم از ظرفیت صدا و سیمای استانی استفاده کنند و کمیته مخصوصی برای آموزش تعیین کنند تا بتوانیم سقف آگاهی مردم را نسبت به ابعاد مختلف بیماری افزایش دهیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین