|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۳۰۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
نگهبان برای مجلس یازدهم تأیید صلاحیت گرفت! سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس دهم حتی از بررسی شکایت رئیس دولت اصلاحات از کریمی‌قدوسی خبر داده بود. قدوسی اتهاماتی را در صحن مجلس متوجه سیدمحمد خاتمی، مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و میرحسین موسوی کرده بود؛ اما مشخص نیست سرانجام این بررسی‌ها که مواردی مانند سخنگوی سپاه نیز اعلام کرده بود حق پیگیری آن محفوظ است، به کجا انجامید که او همچنان در مجلس یازدهم حضور دارد.

آش آن‌قدر شور شده که این‌بار هم‌جناحی‌هایش اقدام به تکذیب ادعاهایش کردند؛ شاید، چون برای نخستین‌بار کریمی‌قدوسی، نماینده اصولگرای مجلس، گل‌به‌خودی زده است!

موارد ریزودرشتی از حرف‌های عجیب‌وغریب در اتهام‌زنی به دیگران در کارنامه‌اش دارد که همگی آن‌ها از سوی متهم‌شدگان تکذیب شده است؛ اما برای نخستین‌بار است که جریانی نزدیک به خود او، اقدام به رد گفته‌هایش می‌کند. رجانیوز، رسانه نزدیک به جبهه پایداری، در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «محتوای توییت [کریمی‌قدوسی]از سوی منابع رجانیوز تکذیب شد» و از کریمی‌قدوسی هم انتقاد کرده: «شایسته است شخصیت‌ها و رسانه‌ها در چنین مواقعی در انتشار محتواهایشان دقت بیشتری داشته باشند». ساعتی پس از ترور محسن فخری‌زاده، جواد کریمی‌قدوسی، نماینده اصولگرای مجلس، در توییتر خود مدعی شد: «با اصرار دشمن و تأکید حسن روحانی، محسن فخری‌زاده با آمانو، مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملاقات کرده است». خبرگزاری خانه ملت نیز اقدام به بازنشر این توییت کرده است. اگر برای امثال جبهه پایداری، رجانیوز و... ادعای کریمی‌قدوسی عجیب است و تازگی دارد، برای دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان اصلا عجیب نیست.

کریمی‌قدوسی رکورد تکذیب را در میان نمایندگان و حتی چهره‌های سیاسی از آنِ خود کرده است. تا اینجا تقریبا ۱۵ ادعای مربوط به او را «شرق» احصا کرده که از سوی دیگران تکذیب شده‌اند؛ اما به احتمال زیاد تعداد واقعی بیشتر از این موارد است. نکته مهم این است که این فرد با این پیشینه برای حضور در مجلس یازدهم تأیید صلاحیت شده است!
۱- تکذیب ادعا درباره دستگیری جاسوس در تیم مذاکره‌کننده از سوی وزارت امور خارجه.
۲- تکذیب ادعای کریمی‌قدوسی مبنی بر «اعلام برائت انصاری از فتنه» از سوی محمدرضا خباز.
۳- تکذیب ادعای کریمی‌قدوسی مبنی «سخنان هاشمی‌رفسنجانی علیه دولت» از سوی قدرت‌الله علیخانی.
۴- تکذیب تقلید صدای حسین فریدون و فریب معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور از سوی روابط‌عمومی معاونت زنان و خانواده.
۵- جعلی‌بودن طرح سه‌فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای از سوی نمایندگان مجلس.
۶- تکذیب ادعای رأی دیوان محاسبات در انفصال از خدمت وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت از سوی دادستان دیوان محاسبات.
۷- تکذیب ادعای توافقات هفت‌گانه ایران و آمریکا از سوی وزارت خارجه در اسفند ۹۵ که در آن وزارت خارجه ادعای او را بی‌اساس، مضحک و نمونه دیگری از افترا‌های کذب همیشگی شخص ایشان خواند.
۸- تکذیب نامه‌نگاری جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با وزیر امور خارجه آمریکا از سوی روابط‌عمومی وزارت خارجه در اسفند ۹۵ که جواد ظریف در پاسخ به این اظهارات گفت: «صد درصد دروغ است. نه نامه، نه پیام، نه تلفن، نه ایمیل، نه پیامک، نه پیغام و نه «پسغام»؛ فقط خیال‌بافی».
۹- تکذیب ادعای دروغ کریمی‌قدوسی درباره ادای احترام کاوه مدنی به ملکه انگلیس هنگام گرفتن دکترا و اینکه باید برای گرفتن دکترا در انگلیس به ملکه ادای احترام می‌کرد؛ درحالی‌که مدنی از آمریکا دکترا گرفته است.
۱۰- تکذیب ادعای دروغ کریمی‌قدوسی درباره شرکت نفت در دوره زنگنه که با حضور زنگنه در مجلس به ادعا‌های او پاسخ داده شد.
۱۱- تکذیب نقل‌قولی از ظریف در توییتر.
۱۲- تکذیب ادعای ارتباط حسن روحانی، رئیس‎جمهوری، با MI۶ از سوی سپاه. سردار شریف، سخنگوی سپاه، همان زمان گفته بود این ادعا کذب محض بوده و اظهاراتی از این نوع از سوی این شخص مسبوق‌به‌سابقه است! حتی سخنگوی سپاه اعلام کرده بود «بدیهی است حق پیگیری این ادعا و این‌گونه نقل‌قول‌ها برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محفوظ خواهد بود».
۱۳-تکذیب بازداشت افرادی در نهاد ریاست‌جمهوری به اتهام ارتباط با کانال آمدنیوز.
۱۴- تکذیب انتصاب جلیل رحیمی به‌عنوان سفیر ایران در افغانستان.
۱۵- تکذیب وجود ۸۰ مدیر و مسئول دوتابعیتی در دستگاه‌های اجرائی.
نکته جالب اینکه با وجود همه این رفتار‌های کریمی‌قدوسی در مجلس دهم، او از سوی شورای نگهبان برای مجلس یازدهم تأیید صلاحیت گرفت! سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس دهم حتی از بررسی شکایت رئیس دولت اصلاحات از کریمی‌قدوسی خبر داده بود. قدوسی اتهاماتی را در صحن مجلس متوجه سیدمحمد خاتمی، مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و میرحسین موسوی کرده بود؛ اما مشخص نیست سرانجام این بررسی‌ها که مواردی مانند سخنگوی سپاه نیز اعلام کرده بود حق پیگیری آن محفوظ است، به کجا انجامید که او همچنان در مجلس یازدهم حضور دارد.
حتی دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت دو سال پیش اعلام کرده بود: «.. نمی‌دانم آیا وقتش شده مدعی‌العموم به دلیل نسبت‌دادن اتهامی به این بزرگی به دومین مقام عالی کشور ورود کند یا فعلا شکایت از آذری‌جهرمی مهم‌تر است؟».
کریمی‌قدوسی از یک سو از فردی که به آن‌ها اتهام زده عذرخواهی می‌کند و از سوی دیگر ژست حق‌به‌جانب می‌گیرد و به تکذیب‌کنندگان می‌تازد؛ برای مثال او یک بار به نقل از ظریف در توییتر نوشته بود: «ما حاضر نیستیم که همسران و فرزندانمان بیوه شوند»؛ اما حتی اجازه نداد ۲۴ ساعت از توییت عذرخواهی‌اش بگذرد، دوباره یک اتهام عجیب را مطرح کرد. اگرچه به ندرت بابت انتشار اتهام‌های عجیب‌وغریبش به افراد، عذرخواهی می‌کند، ولی یک روز بعد از حلالیت‌طلبیدن بابت انتشار یک خبر نادرست و انتساب جمله‌ای به محمدجواد ظریف، دوباره یک توییت عجیب‌تر منتشر کرد. او ادعا کرد: «در روز‌های اخیر بعضی از اعضای کابینه دولت به قم سفر کرده و در دیدار با برخی از مراجع تقلید، ضمن خلاصه‌کردن راه‌حل مشکلات کشور از طریق رایزنی‌های سیاسی، از ایشان می‌خواهند در تماس تلفنی با رهبر انقلاب، حضرت آقا را نسبت به صادرکردن فرمان مذاکره با آمریکای جنایت‌کار ترغیب کنند. این اقدام از مصادیق بزرگ خیانت است». او دقیقا یک روز پیش از این توییت از ظریف عذرخواهی کرده و نوشته بود: «از بابت نسبت‌دادن اتهامات ناروا به دیگران باید به خدا پناه ببریم. ازجمله انتساب‌دادن این سخن به جناب ظریف و انتشار آن از سوی این حقیر». کریمی‌قدوسی در توییتی از قول ظریف نوشته بود: «ما حاضر نیستیم که همسران و فرزندانمان بیوه شوند». این در حالی است که او حملات خود به ظریف و وزارت خارجه را در نماز جمعه هم ادامه داده و در واکنش به تکذیب اتهاماتش به وزارت خارجه گفته بود: «متأسفانه کار این‌ها تکذیب‌کردن است. مگر بنده کارخانه تولید خبر کذب دارم؟ بنده ۴۰ سال است که برای مردم حرف می‌زنم و آن‌ها حرف من را می‌شنوند». تا اینجای کار هیچ‌یک از شکایت‌هایی که علیه او بابت همین اتهامات مطرح شده، به نتیجه نرسیده است. او با اینکه اتهام‌زن خوبی است، تا این لحظه فقط یک محکومیت شش ماه حبس در کارنامه خود دارد که البته آن‌هم هیچ‌وقت اجرا نشد. خودش گفته است: «حکم شش ماه حبس من با شکایت علاء‌الدین بروجردی به دو میلیون جزای نقدی تبدیل شده که البته من شکایتی را تسلیم قوه قضائیه کرده‌ام که یک‌سال‌ونیم است خاک می‌خورد!». کریمی‌قدوسی مدعی شده بود علاءالدین بروجردی، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یکی از متهمان پرونده دوهزارو ۸۰۰ میلیاردتومانی است. او گفته بود: با توجه به اعتراف‌های امیرمنصور آریا، متهم اصلی پرونده و همچنین با توجه به اعتراف‌های فرزند بروجردی که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد، علاءالدین بروجردی متهم این پرونده است و باید بازداشت شود!
دو سال پیش، فیلمی از محمدجواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد، منتشر شده که در آن علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری را خائن می‌خواند. تصاویر نشان می‌داد نمایندگان دیگر جبهه پایداری در آن مقطع، یعنی مجتبی ذوالنوری و حسینعلی حاجی‌دلیگانی که هم‌اکنون نیز در ترکیب مجلس اصولگرای یازدهم حضور دارند، در این مراسم کنار او نشسته‌اند و با لبخند، کریمی‌قدوسی را در خائن‌خواندن رؤسای دو قوه همراهی می‌کنند.

مشهورترین اتهام او، اما ماجرایی است که درباره رئیس دولت اصلاحات تعریف می‌کند؛ ادعایی که روزنامه کیهان هم با وجود تکذیب و شکایت چندباره محمد خاتمی، بار‌ها آن را تکرار کرده است. این نماینده مجلس در اتهامی عجیب به رئیس دولت اصلاحات مدعی شده بود: «محمد خاتمی یکی از مهره‌های برجسته فتنه ۸۸، در آن ایام جهت جلب حمایت سعودی برای نامزدی میرحسین به ریاض می‌رود و با ملک‌عبدالله دیدار می‌کند. در آن جلسه عبدالله خطاب به خاتمی می‌گوید: چرا ایران در منطقه و کشور‌های عربی فعال است، می‌خواهید دستور بدهم ایران را روی سرتان خراب کنند؟ خاتمی در پاسخ می‌گوید: اعلی‌حضرتا در صورت رأی‌آوردن ما، از هر کجا که امر بفرمایید خارج می‌شویم».

وکیل رئیس دولت اصلاحات هم گفته از جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد، به دلیل اتهام به سیدمحمد خاتمی شکایت شده؛ اما هنوز مشخص نیست نتیجه این شکایت به کجا رسیده است. کریمی‌قدوسی که در همه مجالسی که حضور دارد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز هست، شهیندخت مولاوردی و معصومه ابتکار را متهم به حمایت از جاسوسان کرده و گفته بود: «باید پرونده افرادی مانند خانم ابتکار و خانم مولاوردی که از جاسوسانی مانند نزار زاکا، کاوه مدنی و سیدامامی حمایت می‌کنند، بررسی شود. مردم می‌خواهند بدانند این افراد چه ارتباطی با این جریانات دارند که تا این حد از این افراد حمایت می‌کنند. قطعا در آینده‌ای نزدیک مستندات جاسوسی نزار زاکا که حکم سنگینی هم برای او اعمال شده است، از سوی دستگاه قضائی و دستگاه‌های اطلاعاتی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت و باعث شرمندگی خانم مولاوردی خواهد شد که چگونه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حجم زیادی از فعالیت‌های جاسوسی در حوزه‌های مختلف کشور از جمله اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، دفاعی و... رخ داده و ما شاهد افزایش این فعالیت‌های ناشی از نفوذ و جاسوسی در کشور هستیم». معصومه ابتکار، معاون امور زنان رئیس‌جمهور، در واکنش از علی لاریجانی، رئیس مجلس، خواست به اتهاماتی که «کریمی‌قدوسی» به او زده است، رسیدگی کند. ابتکار گفته بود: جناب آقای لاریجانی، متأسفانه برخی از نمایندگان مجلس محترم، مانند آقای کریمی‌قدوسی، مکرر اتهامات واهی و دشمن‌شادکن به رقبای سیاسی خود از جمله این‌جانب می‌زنند. بالاخره لازم دانستم در پیشگاه خداوند و مردم از شما تقاضا کنم دستور رسیدگی به این‌گونه اتهامات را صادر کنید تا حقیقت آشکار شود. مولاوردی هم در توییتی با هشتگ خبرگزاری فارس و کریمی‌قدوسی نوشته بود: «در مظلومیت منطق عاشورا در این زمانه همین بس که درست از فردای آن و البته همه ایام، مدعیان پیروی از راه و رسم سرور آزادگان جهان، دروغ و تهمت را پیشه خود ساخته‌اند؛ بر این مصیبت گر خون بگرییم رواست».
مرتضی بانک هم درباره ادعا‌های چندی‌قبل کریمی‌قدوسی مبنی بر بازداشت برخی از افراد حاضر در نهاد ریاست‌جمهوری در سال ۹۶ به علت ارتباط با کانال آمدنیوز گفته بود: «سال ۹۶ که آقای کریمی‌قدوسی به آن اشاره کرده، بنده معاون کل نهاد بودم و آنجا هیچ‌گونه احضار، دستگیری و بازداشتی در ارتباط با آمدنیوز یا دیگر رسانه‌های معاند وجود نداشت. اگر چنین بود، الان باید چندین کارمند تغییر می‌کردند، درحالی‌که اگر شما بررسی کنید، متوجه می‌شوید که تیم کارمندان اصلا تغییری نکرده و هیچ فردی حذف نشده است؛ بنابراین نمی‌شود ادعا کرد افرادی بازداشت شده‌اند، بدون اینکه در تیم اداری مجموعه تغییری صورت بگیرد. الان ایام نزدیک به انتخابات مجلس است، احتمالا از این سخنان بیشتر بشنویم».
کریمی‌قدوسی مرداد سال ۹۶ در گفتگو با «افکارنیوز»، از وجود ۸۰ مدیر و مسئول دوتابعیتی سخن گفته بود، درحالی‌که چند روز قبل از آن در یک سخنرانی در مشهد این تعداد را ۶۵ نفر اعلام کرده بود. در نهایت او در گزارش کمیته تحقیق‌وتفحص به صد دوتابعیتی اشاره می‌کند. در نهایت بعد از تکذیب این ادعا‌ها از سوی وزارت اطلاعات، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا، آب پاکی را روی توهمات نماینده مشهد ریخت و افزود: «این لیست دوتابعیتی‌ها جمع‌بندی نهایی نیست؛ از این جهت که در آن آمده «احتمال داده می‌شود»، «محتمل است»، «قرائنی وجود دارد». ما انتظارمان بر این بود که مجلس تحقیقات خود را در این مورد تکمیل کند و به صورت جزم نتیجه خود را اعلام کنند و بگویند که از میان این لیست به کدام موارد رسیده‌ایم که جزء دوتابعیتی‌ها هستند و چه کسانی دوتابعیتی نیستند».

منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین