|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۳۰۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
از روز گذشته (شنبه) تغییری در محدودیت کرونایی اعمال شد و آن هم حضور کمتر کارکنان در ادارات در مناطق قرمز بود. تغییر در محدودیت‌ها به این علت بود که به نظر می‌رسید، حجم حمل و نقل عمومی تغییر خیلی زیادی نداشته و کماکان شهر تهران شلوغ به نظر می‌رسید.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: حد بالایی از شکستن قرنطینه را شاهد هستیم و حتی در برخی مراکز تهران تا ۷۳ درصد آمار نقص قرنطینه گزارش شده که بسیار نگران کننده است.

دکتر علیرضا زالی روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از محلول نگهدارنده قرنیه چشم در بیمارستان شهید لبافی نژاد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر تست کرونای فردی مثبت باشد به مثابه بمب بیولوژیک است و می‌تواند تعدادی را به دلیل سرایت بالا، دچار بیماری کند.

وی به کسانی که تست کرونای آنان مثبت است توصیه کرد که حتماً در قرنطینه بمانند تا از انتشار بیماری کرونا در جامعه جلوگیری شود.

محدودیت‌های کرونایی فعلی، لاک دان نیست

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران بیان داشت: محدودیت کرونایی که در شهرهای قرمز در حال اجراست، مدل جایگزین لاک دان است، به عبارتی این محدویت ها لاک دان نیست.

زالی با یادآوری اینکه محدودیت‌های اخیر کامل و تام نیست، افزود: مؤثرترین راهبرد برای کنترل بیماری، محدودیت کامل است. حداقل برای ۲ هفته لاک دان می‌تواند خیلی اثربخش باشد.

وی ادامه داد: از روز گذشته (شنبه) تغییری در محدودیت کرونایی اعمال شد و آن هم حضور کمتر کارکنان در ادارات در مناطق قرمز بود. تغییر در محدودیت‌ها به این علت بود که به نظر می‌رسید، حجم حمل و نقل عمومی تغییر خیلی زیادی نداشته و کماکان شهر تهران شلوغ به نظر می‌رسید.

وی گفت: این شلوغی شهر و عدم تغییر ریتم شهری که بسیاری از مداخلات محدودیت را با چالش روبرو می‌کرد، ممکن است اثر محدودیت‌ها را هم کم رنگ کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: با پیشنهاد وزیر بهداشت و تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا تغییری در حضور کارکنان ایجاد شد و قرار شد به حداقل حضور آنان اکتفا شود.

زالی ادامه داد: ۲ تا ۳ روز آینده تحلیل در این زمینه انجام می‌شود که محدودیت‌های جدید چقدر مؤثر بوده است. در شهرهایی که از ۸ آبان برخی محدودیت‌هایی جدی تر اعمال شد، وضعیت کنترل بیماری بهتر از سایر شهرها است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین