|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۳۰۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
برای پرداختن به آنچه در ایران اتفاق افتاده، منتظریم تا شواهد و واقعیت‌ها را به طور کامل ببینیم؛ اما تاکید می‌کنم که ما در مورد هدف قرار دادن غیر نظامیان، به قوانین بسیار واضح بشردوستانه بین‌المللی پایبند هستیم.

وزیر خارجه انگلیس با گذشت دو روز از ترور دانشمند هسته‌ای ایران، بی آنکه به دنبال محکوم کردن این اقدام باشد؛ از انتظار برای تکمیل حقایق پیرامون حادثه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در حالی که دو روز از ترور «شهید فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای ایران می‌گذرد؛ بی آنکه قصد محکوم کردن این اقدام را داشته باشد؛ در مصاحبه با اسکای نیوز مدعی شد: از باب وضعیت در ایران و در بُعد وسیع‌تر، منطقه نگرانیم و می‌خواهیم شاهد کاهش تنش‌ها باشیم.

وی در ادامه افزود: برای پرداختن به آنچه در ایران اتفاق افتاده، منتظریم تا شواهد و واقعیت‌ها را به طور کامل ببینیم؛ اما تاکید می‌کنم که ما در مورد هدف قرار دادن غیر نظامیان، به قوانین بسیار واضح بشردوستانه بین‌المللی پایبند هستیم.

اظهارات وزیر انگلیسی که عاری از هرگونه حس سرزنش نسبت به عاملان این حادثه است در حالی بیان شد که این اتفاق نظر وجود دارد که ترور شهید فخری زاده در اتاق فکر مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی تدارک دیده شده است و ایران حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین