|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۳۰۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴
معاونت حمل و نقل شهرداری با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش تعداد مسافران این موضوع را بیان کردند و با این شرایط خود به خود قیمت بلیط‌ها مترو افزایش یافته و آقای مناف هاشمی این موضوع را به درستی بیان کردند. ما در حال حاضر در فصل بودجه هستیم و باید یارانه دولت در بودجه برای سیستم حمل و نقل عمومی دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد معاون حمل و نقل شهردار این بود که سهم مردم در بلیط مترو توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و این امر به معنای افزایش قیمت بلیط مترو نبوده و نیست.

به گزارش مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: امروز با شهردار تهران، معاونین وی و اعضای شورای شهر جلسه هم اندیشی داشتیم و طرح‌های اولویت دار را شرح دادند و قرار شد این جلسات درباره طرح‌ها و پروژه‌ها ادامه یابد و نظرات با هم برای مراحل پایانی سال آخر شورا ادامه یابد. جلسه صحن علنی هم برقرار شد و ۱۳ نفر از اعضا حضور داشتند و ۵ نفر نیز به صورت مجازی شرکت کردند. ۴ دستور انجام شد و یک دستور دو فوریتی برای نام گذاری یک خیابان به نام شهید فخری زاده داده شد که با رأی همه اعضا این دو فوریت و نام گذاری آن انجام شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره خارج شدن یک لایحه از دستورکار شورا عنوان کرد: آقای نظری مبدع این لایحه بودند و درخواست حضور داشتند که خودشان هم در جلسه بررسی لایحه حضور داشته باشند چراکه ایشان مشکوک به کرونا هستند به همین دلیل درخواست تعویق آن را داشتند.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که ۲۰۰ میلیارد از ۱۵۰۰ میلیارد اوراق مشارکت مالی نقد شد اما شهرداری معتقد است که بانک عامل همچنان سخت‌گیری می‌کند و برای ۵۰ درصد سهم دولت هم شهرداری را مجبور به تضمین کرده‌اند، توضیح داد: این امر صحت ندارد. در اوراق مشارکت شهرداری‌ها ۵۰ درصد از اوراق مشارکت توسط دولت تضمین بازپرداخت می‌شود و ۵۰ درصد توسط شهرداری و به نظر می‌رسد که بانک مرکزی و سیستم بانکی یک بند اضافی برای شهرداری‌ها اضافه کردند که ضمن تضمین دولت و انجام بازپرداخت آنکه تاکنون نیز انجام شده، شهرداری‌ها نیز باید تضمین کنند.

هاشمی با بیان اینکه این امر یک بروکراسی بیش از اندازه است که باید تسهیل شود، تصریح کرد: مگر اعتبار دولت تا این حد کم شده که از شهرداری‌ها هم تضمین می‌خواهند. بنده این موضوع را به آقای شریعتمداری و آقای همتی هم اعلام کردم چراکه این موضوع صحیح نیست و زیر سوال بردن دولت جمهوری اسلامی است. وقتی ماده ۶۲ می‌آید بانک‌ها نباید هیچ تضمینی از شهرداری دریافت کنند و این کار ظلم و خطا است و شهرداری باید از این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کند تا این بخش نامه باطل شود.

وی درباره افزایش قیمت مترو و اتوبوس گفت: معاونت حمل و نقل شهرداری با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش تعداد مسافران این موضوع را بیان کردند و با این شرایط خود به خود قیمت بلیط‌ها مترو افزایش یافته و آقای مناف هاشمی این موضوع را به درستی بیان کردند. ما در حال حاضر در فصل بودجه هستیم و باید یارانه دولت در بودجه برای سیستم حمل و نقل عمومی دیده شود.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مترو ۱۵ هزار تومان است که براساس تصویب پیشین یک سوم از این هزینه را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌داد. بر این اساس باید ۵ هزار تومان را دولت و ۵ تومان را شهرداری بدهد اما باید برای ۵ هزار تومان مردم تصمیم گیری شود. پیشنهاد ایشان این بود که سهم مردم هم توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و این امر به معنای افزایش قیمت بلیط مترو نبود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین