|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۳۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲
یکی از حساس‌ترین دیدارهای سه‌شنبه شب تقابل یوونتوس و آتلتیکومادرید در تورین است. صعود هر دو تیم به مرحله بعد لیگ قهرمانان قطعی شده است ولی هنوز مشخص نشده کدام تیم به عنوان تیم نخست به مرحله بعد لیگ قهرمانان راه خواهد یافت.
لیورپول برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا باید برابر بازل به پیروزی برسد. یوونتوس نیز در تورین امیدوار است به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شود.
 دور پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با برگزاری 8 دیدار ‌آغاز می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا مشخص شود.

گروه A

یوونتوس- آتلتیکومادرید

المپیاکوس - مالمو

یکی از حساس‌ترین دیدارهای سه‌شنبه شب تقابل یوونتوس و آتلتیکومادرید در تورین است. صعود هر دو تیم به مرحله بعد لیگ قهرمانان قطعی شده است ولی هنوز مشخص نشده کدام تیم به عنوان تیم نخست به مرحله بعد لیگ قهرمانان راه خواهد یافت. با توجه به پیروزی یک بر صفر تیم اسپانیایی در بازی رفت، یوونتوس با یک پیروزی 2 بر صفر می تواند به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شود. در غیر این صورت آتلتیکومادرید به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد می شود. این دو تیم در لیگ قهرمانان تنها یک بار برابر هم به میدان رفتند که آتلتیکو موفق شد با گل آردا توران هافبک ترک خود پیروز از زمین خارج شد.

میراندا مدافع برزیلی اتلتیکو به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده است و آن طرف نیز آنده‌آ بارزاگلی و مارتین کاسرس به دلیل مصدومیت نمی‌توانند در این دیدار به میدان بروند. بهترین گلزن تیم اسپانیایی در این فصل ماریو مانژوکیچ با 5 گل زده بوده است و بهترین گلزن یوونتوس نیز کارلوس توس با 3 گل زده بوده است.

در دیگر دیدار این گروه المپیاکوس در خانه پذیرای مالموی سوئد است. تیم یونانی امیدوار است با پیروزی در این دیدار و شکست یوونتوسدر خانه برابر آتلتیکومادرید راهی مرحله بعد شود. اتفاقی که به نظر کمی بعید به نظر می‌رسد. مالمو در دیدار رفت موفق شد با 2 گل برابر المپیاکوس به برتری برسد و همین شکست باعث شد تا صعود این تیم یونانی به مرحله بعد با اما و اگر همراه شود. اریک یوهانسون که در تمام بازی های قبلی تیمش در لیگ قهرمانان به میدان رفته بود در این دیدار به دلیل محرومیت غایب است.

گروه B

رئال‌مادرید- لودوگراتس

لیورپول– بازل

رئال مادرید که صعودش را به عنوان تیم نخست گروه به مرحله بعد قطعی کرده است، در دیداری تشریفاتی برابر لودوگراتس به میدان خواهد رفت. البته آنچلوتی قصد دارد از کریستیانو رونالدو در این دیدار در ترکیب اصلی خود استفاده کند تا این بازیکن بتواند به رکورد گلزنی لیونل مسی نزدیک شود. دو تیم تاکنون یک بار در تاریخ برابر هم به میدان رفتند که آن هم به دیدار رفت این مرحله باز می‌گردد که رئال با گل های رونالدو و بنزما موفق شد با نتیجه 2 بر یک به برتری برسد. سرخیو راموس مدافع رئال در این بازی غایب است و لوکا مودریچ و ایارامندی نیز به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب خواهند بود. لودوگراتس تیم حذف شده این گروه است و هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد. دنی آبالو بهترین گلزن لودوگراتس بوده است که تنها 2 گل به ثمر رسانده در حالی که کریم بنزما با 5 گل زده برترین گلزن رئال در این فصل لیگ قهرمانان اروپاست. شاگردان آنچلوتی 18 بازی پیاپی است که زمین مسابقه را با پیروزی ترک می کنند. انها در این دیدار می‌توانند به رکورد 19 پیروزی پیاپی برسند.

در یکی از دیدار‌های حساس سه‌شنبه شب لیورپول در خانه پذیرای بازل است. این دیدار تکلیف تیم دوم صعود کننده به مرحله بعد لیگ قهرمانان را مشخص خواهد کرد و تیم بازنده باید به لیگ اروپا برود. دو تیم تاکنون 3 بار برابر هم به میدان رفتند که بازل یک بار به پیروزی رسیده است و دو دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. تیم سوئیسی در بازی رفت با گل اشترلر موفق شد برابر لیورپول به پیروزی برسد. این دیدار اهمیت بسیار زیادی برای لیورپول دارد. برندان راجرز فصل بدی را در لیگ برتر پشت سر گذاشته است و تیمش در رده نهم جدول قرار گرفته است. هر نتیجه ای غیر از پیروزی در این دیدار ممکن است باعث اخراج سرمربی اهل ایرلند شمالی لیورپول شود. دانیل استوریج مدت ها به دلیل مصدومیت دور از میدان است و ماریو بالوتلی نیز به دلیل مصدومیت به احتمال زیاد در این دیدار غایب خواهد بود. در طرف مقابل ایوان ایوانف تنها محروم بازل است که در این دیدار غایب خواهد بود.

گروه C

بنفیکا - لورکوزن

موناکو- زنیت

در این گروه تنها حذف بنفیکا و صعود بایر لورکوزن قطعی شده است و بازی‌های روز پایانی تکلیف تیم دیگر صعود کننده این گروه را مشخص خواهد کرد. بایر لورکوزن که در حال حاضر در صدر جدول گروه قرار دارد، صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده است و با پیروزی در این دیدار می تواند به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شوند. دیدار رفت دو تیم با برتری 3 بر یک بایر لورکوزن به پایان رسیده است. بهترین گلزن این تیم آلمانی یک بازیکن کره‌ای به نام سونگ هیون مینگ است که 3 گل در این فصل لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. همچنین تالیسکا مهاجم بنفیکا با یک گل برترین گلزن تیمش بوده است. بنفیکا در این دیدار یک غایب سرشناس نیز دارد. لوئیزائو کاپیتان باسابقه بنفیکا در این دیدار محروم است و نمی تواند تیمش را همراهی کند. در طرف مقابل پاپاستوپولوس یونانی به دلیل مصدومیت در بازی برابر لورکوزن غایب است.

در دیگر دیدار این گروه که اهمیت زیادی دارد موناکو در خانه برابر زنیت به میدان خواهد رفت. تیم فرانسوی با یک تساوی نیز صعودش به مرحله بعد لیگ قهرمانان قطعی می‌شود. البته ریکاردو کاروالیو مدافع پرتغالی موناکو در این دیدار غایب است و نمی تواند تیمش را همراهی کند و از طرف دیگر الکساندر کرژاکوف به دلیل مصدومیت غایب بزرگ زنیت است. دیدار رفت دو تیم در روسیه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

گروه D

دورتموند – اندرلخت

گالاتاسرای - آرسنال

تکلیف دو تیم صعود کننده این گروه به مرحله بعد مشخص شده است ولی دورتموند و آرسنال تلاش می کنند تا با کسب نتیجه در بازی پایانی خود به عنوان تیم سرگروه راهی مرحله بعد شود. دورتموند که در رده سیزدهم جدول بوندسلیگا قرار دارد، فصل خوبی را سپری نمی‌کند. آنها در بازی قبلی خود نیز برابر آرسنال شکست خوردند تا موقعیتشان در صدر جدول به خطر بیفتد. مارکو رویس مهاجم دورتموند به دلیل مصدومیت مدت ها نمی تواند در ترکیب تیمش به میدان برود. حضور متس هوملس نیز در این دیدار در هاله ای از ابهام قرار دارد. دورتموند برای قطعی کردن صعودش به عنوان تیم نخست به مرحله بعد نیاز به کسب 3 امتیاز این دیدار دارد. راموس بهترین گلزن تیم المانی در این فصل بوده است که 3 گل به ثمر رسانده است و واندن بوره نیز با 2 گل زده برترین گلزن اندرلخت در این فصل بوده است.

در دیگر دیدار این گروه گالاتاسرای حذف شده باید برابر آرسنال به میدان برود. گالاتاسرای در بازی رفت با نتیجه 4 بر یک برابر آرسنال شکست خورد. آرسنال این فصل در لیگ برتر شرایط خوبی ندارد و با شکستی که برابر استوک‌سیتی متحمل شد، در رده ششم قرار گرفت. بهترین گلزن توپچی ها در این فصل لیگ قهرمانان دنی ولبک است که 3 بار گلزنی کرده است. آرسنال در این دیدار نیز مصدومان زیادی دارد. مسوت اوزیل، جک ویلشر، آبو دیابی، ناچو مونرال و متئو دیبوچی محرومان آرسنال برای این دیدار هستند. این در حالی است که سلچوک اینان به دلیل دو اخطاره شدن در این دیدار نمی تواند به میدان برود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین