|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۰۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

«بهروز کمالوندی» در گفت وگویی درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده فوق‌لیسانس و دکترای فیزیک هسته‌ای داشتند ولی کار اصلی ایشان در وزارت دفاع، متمرکز بر سازمان پژوهش‌ها و نوآوری‌های صنایع دفاع بود که در همه حوزه‌ها متنوع است.

وی با اشاره به جوسازی رسانه‌ای اظهار داشت: شیطنتی که رسانه‌های صهیونیستی و غربی داشتند، این است که پرونده‌ای درست کنند و ایران را متهم کنند که به دنبال سلاح هسته‌ای است و در این خصوص مرتبا ایشان را مطرح می‌کردند. اگر یادتان باشد، زمانی که نتانیاهو نمایش اسناد را ارائه کرد، از ایشان نام برد در حالی که به هیچ وجه کشور درگیر مسائل نظامی هسته‌ای نبوده و فتوای مقام معظم رهبری در این خصوص کاملاً واضح و مشخص است.

کمالوندی با بیان اینکه دشمن فقط در حوزه هسته‌ای به ما اتهام وارد نمی‌کند، تصریح کرد: البته آنها راه به جایی در این زمینه نمی‌برند. ردپای آنها در حوادث مختلف کاملا دیده می‌شود. در حادثه نطنز هم می‌توان گفت عوامل‌شان با اتفاق اخیر یکی است و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در این قضایا نقش دارد.

وی درباره تلاش اسرائیل برای متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: آنچه که به نقاط قوت ما مربوط می‌شود، امروز هدف دشمن است. یکی از اهداف آنها این است که ما را از این مسیر مایوس کنند. این مسیر سخت و ناهمواری است ولی با عزم و اراده و با اتکا به حول و قوه الهی ما ان‌شاالله به نتیجه خواهیم رسید.

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، حتماً در فضای صنعتی باید کارمان را مضاعف کنیم و در حوزه‌های امنیتی هم حتما باید پاسخ قاطعی به این اقدامات داده شود.

کمالوندی در پاسخ به سوالی درباره دسترسی بازرسان آژانس به مجتمع‌های مورد نظر سازمان انرژی اتمی ابراز داشت: اینها را نباید خیلی به هم مرتبط کرد؛ اگرچه ممکن است در بعضی موضوعات بی‌ارتباط نباشد ولی در مورد خاص اینها مسائلی نیست که یک سازمان بخواهد رأساً تصمیم بگیرد یا تحلیل داشته باشد.

 سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآورشد: ما در ارتباط با بحت دسترسی‌ها این مراقبت را داریم که در حدود تعریف شده و متعارف خودش باشد.

وی ادامه داد: البته غیر از بحث‌های پادمانی و پروتکلی، دو، سه مورد برجامی هم داریم که اینها در حوزه‌های حساس نیستند؛ به طور مثال در حوزه معادن است.  اگر قرار است دسترسی‌ها دست بخورد حتماً باید در سطوح بالا درباره آنها تصمیم‌گیری شود و سازمان انرژی اتمی هم مجری تصمیمات مقامات ارشد کشور خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین