|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
وی اظهارکرد:نبود توجه و حمایت کافی مسوولان از سازندگان و متخصصان صنعت نفت و گاز خوزستان، عمده دغدغه و چالش سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت است.
عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز خوزستان با اشاره به تلاش سازندگان تجهیزات این صنعت در خوزستان برای بومی سازی تولیدات گفت: تولید تجهیزات این صنایع در خوزستان به دلیل ظرفیت های اقتصادی وصنعتی، و مجاروت با کشورهای همسایه به سود اقتصاد کشور است.

'ایمان علیرضایی' افزود:حضور بخش خصوصی در بخش صنعت علاوه بر توسعه دانش فنی در تولید تجهیزات، زمینه ایجاد اشتغال که از دغدغه های دولت است را نیز فراهم می کند.

وی اظهارکرد:نبود توجه و حمایت کافی مسوولان از سازندگان و متخصصان صنعت نفت و گاز خوزستان، عمده دغدغه و چالش سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت است.

وی ادامه داد: با وجود تمامی ظرفیت های موجود در خوزستان، برخی مسوولان در گذشته به دلیل برخی وابستگی ها اقدام به استقرار برخی صنایع در استان هایی کرده اند که در زمینه صنعت نفت و گاز هیچ گونه پیشینه ای نداشته اند.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی خوزستان افزود: با وجود اینکه خوزستان مرکز تولیدات نفت و گاز کشور است، ساخت و بازسازی دکل های حفاری در استان هایی مانند خراسان، تهران و البرز انجام می شود.

علیرضایی بیان کرد: بعد مسافت جغرافیایی و نبود کارشناسان و متخصصان کارفرما در برخی استان ها باعث فقدان کارایی وپیشرفت پروژه های کلان صنعت نفت در مقایسه با سایر کشورهای دارای دانش و فن آوری تجهیزات نفتی شده است.

وی گفت: هم مرز بودن خوزستان با کشورعراق بویژه استان نفتی بصره ، دسترسی آسان به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای صدور تجهیزات و خدمات فنی مهندسی و ورود به بازارهای بین المللی از ظرفیت هایی است که تاکنون در خوزستان مغفول مانده است.

وی اظهارکرد:با وجود تمامی ظرفیت ها و نهادهای متعدد علمی و دانشگاهی در زمینه صنعت نفت در خوزستان متاسفانه پروژه های تحقیقاتی این حوزه به دانشگاه هایی خارج از این استان واگذار می شود.

علیرضایی، با تاکید بر ضرورت هر چه سریعتر اجرایی شدن سیاست های توسعه محور در خوزستان افزود: خوزستان با وجود داشتن ویژگی ها، ظرفیت ها و جاذبه های فراوان برای سرمایه گذاری، در زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی عملکرد موفقی نداشته است.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی خوزستان ادامه داد: پس از گذشت حدود یکصد سال از کشف و پیدایش نفت در ایران و وجود بیشترین میزان تاسیسات، تولید محصولات نفتی و کارشناسان این صنعت در خوزستان، متاسفانه در دولت های گذشته نسبت به بهره روی و استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه صنعت نفت اقدامات موثری انجام نشده که امیدواریم با تدابیر دولت یازدهم مشکلات حوزه صنعت خوزستان حل شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین