مراسم رونمایی از سامانه هدیه، نذر و بنخرید کتاب توسط استارتآپ کتابپلاس با حضور تنی چند از مسئولین، صاحبنظران و فعالان حوزه نشر و فعالان فناوری کشور همزمان با بیست و هشتمین هفته کتاب و کتابخوانی در کافه سینرژی در محل شرکت شناسا برگزار شد.
توجه به ارزشآفرینی و سبک زندگی در مجموعه شناسا
در آیین رونمایی از سامانه هدیه، نذر و بنخرید کتاب که به صورت آنلاین در محل کافه سینرژی برگزار شد دکتر حامد ساجدی مدیرعامل شرکت شناسا ضمن تبریک ایام هفته کتاب و کتابخوانی به سیاستهای شرکت شناسا جهت ارزش آفرینی در سبک زندگی اشاره کردند و بیان داشتند؛ مجموعه شناسا اولین سرمایهگذاری نشر را در کتابپلاس با هدف ارزشآفرینی در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام داده است. اقدامات این مجموعه در تلفیق نوآوری با حوزه کتاب و کتابخوانی، میتواند منشأ خیر و کارهای خوب در آینده باشد.
اهمیت ارتباط فناوری به حوزه کتاب
مهدی فیروزان مدیرعامل موسسه شهرکتاب در ادامه این برنامه افزود این سامانه نه تنها هیچ خسارتی برای فعالان حوزه نشر ندارد بلکه بازارهای جدیدی را برای فعالان حوزه نشر ایجاد میکند.
وی در ادامه بیان کرد این سامانه به نفع همه بازیگران حوزه کتاب میباشد و مشتریان جدیدی را به حلقه کتاب اضافه خواهد کرد و به ضرر هیچکدام از ذینفعان کتاب نمیباشد چه بسا میتواند اتفاق خوبی را در صنعت نشر رقم زند و باعث تقویت و رشد اقتصادی حوزه کتاب خواهد شد. ما برای عبور از رکود فعلی ناگزیر از استفاده از فناوری و همافزایی با دیگر بازارهای دیگر و به خدمت گرفتن منابع بیشتر از طریق نوآوری هستیم.
فعالیتی که به ضرورت کتاب خواندن می افزاید ارزشمند است
دکتر حسین ابراهیمآبادی رئیس مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم، نیز بهعنوان سخنران بشکل مجازی در این نشست حضور داشت. وی بیان کرد: در شرایطی که معیشت و شیوع کرونا مسأله اول مردم ایران است، درباره اخلاق و فرهنگ و کتاب و سرانه مطالعه حرف زدن، ظرافت و دقت بیشتری میطلبد.
ایشان در ادامه افزود تکیه بر فناوری و نوآوری در توسعه فرهنگ و برنامههای فرهنگی مهم است اما خود نوآوری مهمتر از فناوری میباشد، چون نوآوری است که باعث خلاقیت می شود و اساساً جنبش اجتماعی مبتنی بر نوآوری می باشد.
ضرورت به خدمت گرفتن فناوری فین تک برای کتاب
مهدی سعیدیکیا موسس کتابپلاس ضمن تشکر از گروه مالی پاسارگاد و همکاری تیم کیپاد با کتابپلاس مسئله اصلی را در بازار نشر، افزایش تقاضا و راههای رشد آن و تشویق مردم به خرید کتاب بیان کردند که این در مسئله راهحل پلتفرم کتابپلاس تسهیل و ترغیب ذینفعان به ارائه مشوقهای محتوایی و مالی با استفاده از ابزارهای فناوری میباشد.
وی در ادامه بیان کرد ما در پلتفرم کتاب پلاس به دنبال ایجاد یک اکوسیستم در صنعت زنجیره تامین نشر میباشیم که همه فعالان حوزه نشر با حفظ منافع خود به همافزایی و بازارافزایی با سایر بازارهای دیجیتال بپردازند.
پیوند صنعت نشر و فناوری فینتک با راهاندازی سامانه هدیه، نذر و بن خرید کتاب
در خصوص این پلتفرم باید به این نکته اشاره کرد که در این سامانه علاقهمندان به کتاب میتوانند مبلغی را به عنوان هدیه بر روی کتابهای مورد علاقه خود بر اساس مولف، ناشر و یا نام کتاب پرداخت کنند و از این طریق به دست افراد مورد نظرخود به عنوان مثال کادر درمان، کودکان کار، مناطق محروم و ... برسانند.
همچنین سازمانهایی که میخواهند کارکنانشان کتابهای مورد نظرشان را بخوانند و یا کلا سطح مطالعه و به تبع آن دانش و آگاهی آنها ارتقا یابد، میتوانند از طریق این سامانه اعتباری را برای خرید کتاب به کارکنانخود در نظر بگیرند.
ناشران نیز میتوانند تخفیفهای خود را از طریق این سامانه روی کتاب در سراسر کشور و در کل بازار هدف قرار دهند. این تخفیفها میتواند اتفاقی یا تصادفی برای بازه زمانی، مکانی و یا افرادخاص باشد و سبب جذب مخاطب از سراسر کشور در باشگاه مشتریان ناشر شود.