|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

وزیر کشور گفت: در طرح اجرای محدودیت تردد از ساعت ۲۱ شب به هیچ وجه ما با مردم مواجه نیستیم، جریمه‌ها از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شود و یا توسط افرادی که در میادین اصلی شهر ایستاده اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز کنترل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی در کنار ۶ طرح دیگر به طور یکپارچه از روز گذشته در سراسر کشور اجرا شده است.

وی افزود: بنا شده تا روزانه صد هزار تست کرونا انجام شود و افراد مبتلا به کرونا هر چه زودتر شناسایی شوند.

رحمانی فضلی گفت: این ستاد (مرکز کنترل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا) در این محل تشکیل شده است و به مواسات آن در همه شهرستان‌ها هم چنین ستادی تشکیل شده است. اجرای این طرح‌ها ضرورت دارد که ما در لحظه بخواهیم در شهرستان یا در استانی هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم و تشکیل چنین مرکزی یا ستادی می‌تواند به سرعت عمل ما اضافه کند. همچنین ما در این مراکز قصد داریم به ابهامات و سوالات را پاسخ دهیم.

وزیر کشور بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته روند اجرای محدودیت‌ها مناسب بوده است، به ویژه مردم رعایت کرده‌اند همچنین صاحبان مشاغل همکاری خوبی داشته‌اند.

وی گفت: بحث هماهنگی و انسجام در اعلام موارد محدودیت‌ها باید یکپارچه باشد، چه در شهرستان‌ها و چه در استان‌ها باید مسئولان حرف واحد بزنند چرا که حرف متفاوت مردم را دچار ابهام و تردید می‌کند. از همین تریبون به مسئولان در شهرستان‌ها توصیه می‌کنم از زدن حرف‌هایی که موجب تردید و ابهام می‌شود پرهیز کنند.

رحمانی فضلی گفت: ما با وزارت صمت، وزارت بهداشت و اصناف همکاری خوبی را برای کنترل مشاغل داشته‌ایم البته که صنوف همکاری خوبی داشته‌اند و اکثر آن‌ها رعایت کرده‌اند، اما برخی از افراد که رعایت نمی‌کنند در واقع از قانون تخلف می‌کنند و قانون گذار برای چنین تخلفی جرایمی در نظر گرفته که حتماً ما آن را برای متخلفان اعمال می‌کنیم.

وزیر کشور گفت: با توجه به تصاویر دوربین‌ها و رصد‌هایی که داشته‌ایم ورودی به شهر‌های قرمز و نارنجی کاهش پیدا کرده است و همچنین بحث تردد بعد از ساعت ۲۱ به خوبی اجرا شده است.

وی گفت: از ناجا انتظار داریم همانند سوابق گذشته قوی پای کار بیاید و به تعداد لازم هم نیروی بسیج در اختیار ناجا قرار داده‌ایم تا هر چه بیشتر بتوانند در این طرح کمک کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: طرح محلات باید به صورت جدی پیگیری شود، فرمانداران محترم باید دقت کنند اساس قرنطینه رهگیری بیماران و کمک‌های معیشتی به درستی انجام شود، همچنین باید گزارش روزانه عملکرد خود را به ستاد ارسال کنند.

وی گفت: ما بنا نداریم که اصل را بر جریمه بگذاریم، اما طی نظارت‌هایی که انجام می‌دهیم اگر لازم باشد متخلفین را حتماً اعمال قانون می‌کنیم، اگر اعمال قانون به موقع و سریع انجام شود حتماً مؤثر است و قدرت بازدارندگی بالایی دارد.

وزیر کشور ادامه داد: به طور مثال خودرویی که از ۹ شب به بعد تردد می‌کند باید بلافاصله ضمن جریمه برای راننده پیامک جریمه هم ارسال شود.

وی ادامه داد: در طرح اجرای محدودیت تردد از ساعت ۲۱ شب به هیچ وجه ما با مردم مواجه نیستیم، جریمه‌ها از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شود و یا توسط افرادی که در میادین اصلی شهر ایستاده‌اند. البته این افراد فقط پلاک‌ها را یادداشت می‌کنند و به هیچ وجه با راننده‌ها وارد بحث و صحبت نمی‌شوند.

رحمانی فضلی در پایان گفت: فقط قسمت‌هایی که مربوط به تأمین کالا‌های ضروری افراد است در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای باید باز باشند و اجازه فعالیت دادن به فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای به معنای فعالیت تمامی قسمت‌های فروشگاه نیست چرا که فعالیت چنین مراکزی منجر به ایجاد تجمع می‌شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین