|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۳۰۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

پزشکان می‌گویند محدودیت‌ها برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا ضروری هستند اما همزمان روانشناسان می‌گویند نباید تأثیر این محدودیت‌ها روی سلامت روان مردم را نادیده گرفت.

به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری نوشت: «زندگی در شرایط نیمه قرنطینه و محدودیت‌های پیش‌بینی شده در شرایط کنونی نیازمند تغییراتی موقت در زندگی روزمره است. پزشکان می‌گویند این اقدامات برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا ضروری هستند اما همزمان روانشناسان می‌گویند نباید تأثیر این محدودیت‌ها روی سلامت روان مردم را نادیده گرفت.

۵ راهکار زیر به شما کمک می‌کند تاب‌آوری بیشتری برای عبور از این دوره محدودکننده داشته باشید.

۱- ارتباط را قطع نکنید

زندگی در شرایط محدودکننده پیش رو به‌ معنای قطع‌کردن ارتباطات نیست بلکه به‌ معنای محدودکردن ارتباطات فیزیکی و رفت‌وآمدهای غیر ضروری است. روانشناسان توصیه می‌کنند ارتباطات تلفنی، تصویری و ویدئوکال را به‌ عنوان فرصتی در نظر بگیرید و با خانواده و دوستانتان در ارتباط باشید.

۲- برنامه منظم داشته باشید

بخش مهمی از محدودیت‌های تازه ما را خانه‌نشین می‌کند. مهم‌ترین مخاطره خانه‌نشینی مختل کردن برنامه روزانه است. سعی کنید در هر روز طبق روال همیشگی برنامه کاری‌تان را در ساعت مشخصی شروع کنید و در ساعت مشخصی به پایان ببرید. تغییر در برنامه کاری روزانه و محول کردن کار روز به شب و انتقال زمان استراحت به روز ممکن است در ابتدا انتخاب جذابی به‌ نظر برسد اما می‌تواند موجب بروز اختلالات اضطرابی موقت شود.

۳- آنلاین خرید کنید

امکانات مربوط به خرید آنلاین هر روز بیشتر می‌شود. از ۹ ‌ماه گذشته تاکنون امکانات خرید آنلاین برای انواع محصولات و کالاها بیشتر شده است. اگر همچنان به‌ طور سنتی خرید می‌کنید، راه و رسم خرید از اپلیکیشن‌ها و فروشگاه‌های آنلاین را بیاموزید و به دیگر اعضای خانواده نیز منتقل کنید.

۴- شرایط را موقتی بدانید

پیامد محسوس حضور طولانی‌مدت در خانه احساس خستگی و کم‌حوصلگی است اما اگر به این فکر کنید که این شرایط تا این حد سختگیرانه موقتی است، پذیرش محدودیت‌ها آسان‌تر می‌شود. یک توصیه کاربردی این است که اجازه ندهید در اثر کار زیاد به مرحله فرسودگی شغلی یا همان Burnout برسید. برای ساعات کارتان محدودیت بگذارید و بخش دیگری از زمانی را که در خانه هستید به تماشای فیلم، خواندن کتاب و سایر کارهایی که دوست دارید، اختصاص دهید.

۵- به دیگران کمک کنید

کرونا و محدودیت‌هایش فرصت‌های بیشتری را برای با خانواده بودن فراهم کرده است. این فرصت‌ها ممکن است در شرایط کنونی پیامدهای منفی هم داشته باشد و سطح تنش‌ها و اختلافات احتمالی داخل خانواده‌ها را بالا ببرد. نقطه مقابل و خنثی‌کننده این آسیب تلاش برای همدلی بیشتر، نادیده‌گرفتن نواقص و تقصیرات و توان مدارا و گفت‌وگو درون خانواده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین