|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۳۰۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

سفیر عربستان در آمریکا تاکید کرد که روابط کشورش با آمریکا بسیار عمیق‌تر از یک رهبر عربستانی و یا رئیس جمهوری در آمریکا است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عکاظ چاپ عربستان، شاهزاده ریما دختر بندر، سفیر عربستان در واشنگتن در سخنرانی که در کنفرانس شورای ملی روابط آمریکا و کشورهای عربی داشت، اظهار کرد: عربستان شاهد تغییری بزرگ و بی‌سابقه است و رهبری این کشور تلاش خود را برای ایجاد این تغییر نه فقط در سطح داخلی که در سیاست خارجه انجام می‌دهد، این یک دستورکار طراحی شده برای برقراری صلح پایدار، امنیت و شکوفایی برای منطقه و جهان است.

شاهزاده ریما دختر بندر با تاکید بر روابط مستحکم و تاریخی عربستان و آمریکا اظهار کرد: این روابط بسیار عمیق‌تر از یک رهبر عربستانی و یا یک رئیس جمهور در آمریکا است.

سفیر عربستان در آمریکا در ادامه سخنرانی خود به چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان و اصلاحاتی که این کشور در زمینه‌های مختلف داشته، پرداخت و بر اهمیت "مقابله با رفتارهای ایران در منطقه، مقابله با حوثی‌ها در یمن، مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم و لزوم رسیدن به راه‌حلی برای مساله فلسطین" تاکید کرد.

او درباره روابط کشورش با آمریکا تاکید کرد: این روابط مستحکم و تاریخی در طول هشت دهه ادامه دارد و نه فقط رهبران دو کشور بلکه ملت‌های آن دو را کنار هم جمع کرده است.

ریما دختر بندر بن سلطان افزود: مشارکت ما شامل حال هر دو حزب است و در واقع رابطه‌ای است که دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آن را یکسان ارزیابی می‌کنند، ارتباط ما بسیار عمیق‌تر از یک رهبر عربستانی و یا یک رئیس جمهوری آمریکایی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین