|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

پرونده مرحله گروهی دومین دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا با پیروزی تیم‌های ملی ایتالیا و بلژیک و صعود آن‌ها به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها بسته شد.

 در آخرین شب از هفته ششم مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا، چهارشنبه شب چندین دیدار در لیگ‌های مختلف برگزار شد که در مهمترین آن‌ها تیم ملی ایتالیا در گروه یک از لیگ A موفق شد میزبان خود بوسنی و هرزگوین را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و با حفظ جایگاه خود به‌عنوان صدرنشین جدول این گروه برای اولین بار به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا صعود کند. گل نخست این بازی را آندره‌آ بلوتی در دقیقه ۲۲ و دومین گل را دومنیکو براردی در دقیقه ۶۸ برای آتزوری به ثمر رساندند تا این تیم با ۱۲ امتیاز صدرنشین شود.

در دیگر بازی این گروه تیم ملی هلند در خانه لهستان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. دروازه هلندی‌ها در دقیقه ۵ این بازی توسط کامیل یوویاک باز شد، اما در ادامه ممفیس دپای در دقیقه ۷۷ از روی نقطه پنالتی و جورجینیو واینالدوم در دقیقه ۸۴ برای هلند گلزنی کردند. هلند با وجود این پیروزی و ۱۱ امتیازی شدن، بعد از ایتالیا در رده دوم جدول ایستاد و از صعود باز ماند. در جدول این گروه لهستان با هفت امتیاز سوم شد و بوسنی قعرنشین با دو امتیاز به لیگ B سقوط کرد.

در گروه دوم لیگ A نیز دو بازی برگزار شد که در مهمترین آن‌ها تیم ملی بلژیک میهمان و اصلی‌ترین رقیب خود تیم ملی دانمارک را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد تا به‌عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی صعود کند. یوری تیلمانس در دقیقه ۳، روملو لوکاکو دو بار در دقایق ۵۷ و ۶۹ و کوین دی‌بروینه در دقیقه ۸۷ گل‌های بلژیک را به ثمر رساندند و یوناس اولدر در دقیقه ۱۷ و تیبو کورتوا در دقیقه ۸۶ (گل به خودی) برای دانمارک گلزنی کردند.

در بازی دیگر این گروه تیم ملی انگلیس در خانه با نتیجه ۴ بر صفر ایسلند ۱۰ نفره را شکست داد. دکلان رایس در دقیقه ۲۰، میسون ماونت در دقیقه ۲۴ و فیل فودن در دقایق ۸۰ و ۸۴ گل‌های سه‌شیر را به ثمر رساندند.

با نتایج این دو بازی، تیم ملی بلژیک با ۱۵ امتیاز، دانمارک با ۱۰ امتیاز، انگلیس هم با ۱۰ امتیاز و به دلیل کسب نتایج ضعیف‌تر نسبت به دانمارک در بازی رودررو و ایسلند بدون امتیاز به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم قرار گرفتند تا بلژیک راهی مرحله نیمه نهایی شود و ایسلند به لیگ B سقوط کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین