|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۲
فرد بازداشت شده به قتل معلم آمریکایی و قرار دادن یک بمب در مقابل منزل یک پزشکی آمریکایی - مصری متهم است.
سفارت آمریکا در امارات عربی متحده در پی کشته شدن یک معلم آمریکایی در مرکز خرید ابوظبی پایتخت این کشور با ضربات چاقو، از اتباع خود خواست مراقب باشند.

به گزارش نشریه خبری 'اینترنشنال بیزینس تایمز'، مقام های پلیس آمریکا اعلام کردند که یک شهروند یمنی الاصل امارات پس از کشته شدن شهروندان آمریکایی با ضربات چاقو، بازداشت شد.

فرد بازداشت شده به قتل معلم آمریکایی و قرار دادن یک بمب در مقابل منزل یک پزشکی آمریکایی - مصری متهم است.

در همین حال، سفارت آمریکا در امارات عربی متحده به شهروندان خود در این کشور هشدار داد درخصوص حملات تروریستی بیشتر گوش به زنگ باشند و برای اطمینان از حفظ امنیت شان احتیاط لازم را به خرج دهند.

پلیس محلی آمریکا به شبکه تلویزیونی 'ای بی سی نیوز' گفت که زن مهاجم در ابوظبی در اجرای عملیات خود تنها نبوده و عضو یک شبکه تروریستی بوده است.

گمانه زنی ها حاکی است که درخواست گروه تروریستی داعش از حامیان خود برای انجام حملات تروریستی، عامل محرک این حمله بوده است.

براساس این گزارش، ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا که امارات را نیز در بر می گیرد، اهداف این گروه تروریستی در عراق و سوریه را هدف حملات خود قرار داده است.

در همین حال، 'حسن حسن' تحلیل گر موسسه 'دلما' که یک مرکز تحقیقاتی در ابوظبی است، به روزنامه تلگراف گفت: در پی حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در عراق و سوریه، حس همدردی فراوانی نسبت به این گروه در منطقه ایجاد شده است.

وی افزود: حمله ابوظبی می تواند پاسخی به درخواست داعش برای انتفامجویی از کشورهایی باشد که در این حملات هوایی مشارکت دارند.

بسیاری از کارشناسان داعش را دست پرورده غرب و کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه می دانند که به گفته دولتمردان غربی اکنون به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین