|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۳۰۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

روزنامه عبری زبان "میکور ریشون" امروز (چهارشنبه) گزارش داد که سازمان‌های یهودی از ولیعهد ابوظبی خواسته‌اند تا حق یهودیان برای انجام مناسک دینی‌شان در مسجد الاقصی را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت که سازمان‌ها دو هفته قبل درخواست‌های خود را از طریق پیامی با ابتکارعمل "همایش خاورمیانه- اسرائیل" مطرح کردند.

در این پیام آمده است: زمان آن رسیده است که به یهودیان و مسلمانان اجازه عبادت در مسجد الاقصی با هماهنگی و رضایت بدون لطمه به حقوق و آزادی‌های یکدیگر داده شود.

در این پیام ذکر شده است: ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به رهبران اسرائیلی برای زیارت این مکان و عبادت برای موفقیت آمیز بودن صلح، شکوفایی و ثبات در منطقه برای همگان بپیوندید.

نمایندگان سازمان‌های یهودی به این امر اشاره کردند که زیارت مشترک بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و چه بسا محود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌تواند زیارتی تاریخی باشد که الگوهای موجود را در هم می‌شکند و به دوره جدیدی از صلح و برابری منجر می‌شود.

نمایندگان سازمان‌های یهودی این بیانیه را امضا و تاکید کردند که کاملاً اهمیت بیانیه امارات مبنی بر اینکه یهودیان ریشه‌های عمیقی در منطقه دارند و آنها منتسب به اینجا هستند، می‌دانند. این بیانیه بسیار مهم است و حمایت گسترده‌ای به یهودیان ارائه می‌دهد.

این روزنامه گزارش داد که تا به الان هیچ بیانیه‌ای از جانب امارات در پاسخ به این پیام دریافت نشده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین