|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۳۰۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
روزنامه نیویورک‌تایمز این خبر را گزارش داده و نوشته این نقشه بر اساس این فرض طراحی شده که مجالس ایالتی با نادیده گرفتن نتیجه آرای مردمی، الکتورهایی را به مجمع گزینندگان بفرستند که رأی خودشان را به ترامپ بدهند.

منابع خبری به رسانه‌های آمریکا گفته‌اند ترامپ در جلسه‌ای روز چهارشنبه با مشاورانش درباره فرستادن الکتورهای وفادار به خودش به جلسه مجمع گزینندگان بی‌توجه به نتیجه انتخابات آمریکا رایزنی کرده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با دستیاران ارشدش درباره طرحی برای جایگزین کردن «الکتورهای» مجمع گزینندگان در ایالت‌های کلیدی با افراد وفادار به خودش رایزنی کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز این خبر را گزارش داده و نوشته این نقشه بر اساس این فرض طراحی شده که مجالس ایالتی با نادیده گرفتن نتیجه آرای مردمی، الکتورهایی را به مجمع گزینندگان بفرستند که رأی خودشان را به ترامپ بدهند.

نیویورک‌تایمز نوشته این طرح با آنکه از لحاظ عملی امکان‌پذیر است به صورت گسترده توسط کارشناسان رد شده و به عنوان توهین به دموکراسی توصیف شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد دونالد ترامپ در جلسه‌ای روز چهارشنبه مشاورانش را در خصوص این طرح تحت فشار قرار داده است.

بعد از آنکه رسانه‌ها اعلام کرده‌اند طبق برآورد آنها «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شده دونالد ترامپ هنوز هیچ اظهارات علنی بر سر زبان نیاورده است.

گزارش رسانه‌های آمریکا حاکی است ترامپ روزهای اخیر را به بازی گلف، تماشای برنامه‌های تلویزیونی و انتشار پیام‌هایی در توئیتر درباره تخلف در انتخابات گذرانده است.

منابع خبری به رسانه‌ها گفته‌اند مشاوران ارشد ترامپ در محافل خصوصی اذعان کرده‌اند که به نظر آنها شکایت‌های ترامپ در چندین ایالت برای به چالش کشیدن آرا شانسی برای موفقیت ندارند.

پیش‌بینی‌ها از پیروزی بایدن و امتناع ترامپ

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌های آمریکا تا این لحظه حاکی است «جو بایدن» ۲۹۰ رأی الکترال و ترامپ ۲۱۷ رأی الکترال کسب کرده‌اند.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. دست‌کم ۲ ایالت تا کنون شکایت‌های ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرده است.

دو سازمان فعال در زمینه امنیت انتخابات در آمریکا با صدور بیانیه‌ای ادعاهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه تخلف در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر را رد کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین