|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۳۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
عضو هیات علمی دانشگاه تهران، گفت: دانشجویان می خواهند تحرک داشته باشند، اما در دولت قبل، فضای دلسرد کننده ای در دانشگاه ها ایجاد شده بود.
رییس اسبق دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، گفت: دولت تدبیر و امید در این مدت موفق شده تا حدودی آرامش را به دانشگاه ها بازگرداند و برای ادامه این روند اهالی دانشگاه امیدوار باشند.

غلامعباس توسلی روز شنبه درپاسخ به اینکه به چه دانشجویی، دانشجوی با نشاط می گویند، اظهار کرد: دانشجوی با نشاط، باید تحرک، انر‍ژی، آرزو و امید داشته باشد و به انجام کارهای جدید فکر کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، گفت: دانشجویان می خواهند تحرک داشته باشند، اما در دولت قبل، فضای دلسرد کننده ای در دانشگاه ها ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: مسوولان آموزش عالی باید برای دانشجویان اهدافی مشخص کنند تا آنها بتوانند در چارچوب اهداف مشخص شده حرکت کنند ولی شوق و ذوقی که در دانشگاه های ما وجود داشت، در هشت سال گذشته از بین رفته و برای بازگشت به دوران خوب برای دانشجویان، نیاز به زمان داریم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، گفت: مطمئن باشید اگر دولت جدید راه درستی را در پیش گیرد، مشکلات دانشجویان به حداقل خواهد رسید.

توسلی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید آرامش خوبی را در دانشگاه ها ایجاد کرده و امیدوارم بتوانند مسیر صحیح خود را ادامه دهند.

وی به دانشجویان پیشنهاد کرد؛ در دانشگاه بیکار نباشند و هر روز ایده ای جدید ارایه دهند و هیچ گاه به سوی افراط حرکت نکنند، زیرا تندروی به ضرر دانشجو و دانشگاه است.

احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران بودند که در 16 آذر 1332 توسط نیروهای رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

در این روز برای اولین بار از زمان کودتای 28 مرداد، ریچارد نیکسون معاون وقت رییس جمهور آمریکا به تهران سفر کرده بود و همچنین ایران و انگلیس روابط خود را از سر گرفته بودند.

به همین مناسبت در سال 1368 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، 16 آذر به عنوان روز دانشجو نام گذاری شد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین