|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
اساسا ایالت متحده آمریکا در موضعی نیست که برای کسی شرط بگذارد، ایالت متحده آمریکا ناقض برجام، ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بوده و میلیاردها دلار به ملت ایران خسارت زده و از برنامه برجام به عنوان یک مشارکت کننده خارج شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان آمریکا را ناقض برجام برشمرد و گفت: آمریکا در موضع شرط گذاری برای ایران نیست، آنها میلیاردها دلار به ملت ایران خسارت وارد کرده اند.

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز ( یکشنبه) در پی اعلام نتایج انتخابات آمریکا گفت: منتظر اقدامات عملی رئیس جمهور آمریکا هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گو با برنامه من طهران شبکه العالم گفت: آمریکا چاره ای جز احترام و بازگشت به مسیر قانونمداری ندارد.

وی آمریکا را ناقض برجام برشمرد و خاطرنشان کرد: اساسا ایالت متحده آمریکا در موضعی نیست که برای کسی شرط بگذارد، ایالت متحده آمریکا ناقض برجام، ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بوده و میلیاردها دلار به ملت ایران خسارت زده و از برنامه برجام به عنوان یک مشارکت کننده خارج شده است.

خطیب زاده افزود: روزی که دولتی در ایالات متحده بخواهد به برجام برگردد، میزی وجود خواهد داشت که باید پاسخگوی نقض عهدها باشد.

وی عنوان کرد: بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آمریکا باید توبه کند و این به معنای آن است که اولا باید بپذیرد چه خطاهایی کرده و ثانیا جنگ اقتصادی علیه ایران را متوقف کند و ثالثا مسیر رفته را برگردد و تعهداتش را عمل و برای گام چهارم جبران خسارت کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین