|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۶
کد خبر: ۳۰۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
در نخستین بارندگی پاییزی، همواره بحران تنفسی در اهواز و برخی نقاط خوزستان رخ می‌دهد و این هم به دلیل ترکیباتی است که در هوا وجود دارد و افرادی که این زمینه را دارند باید داروهایی که پزشک تجویز کرده مصرف کنند و در محیط خارج از خانه قرار نگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه آلودگی هوا باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، گفت: کم رسیدن اکسیژن به سیستم ایمنی بدن باعث تضعیف این سیستم می شود که این در شرایط کرونا برای فرد خطرناک است.

دکتر علی خدادادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۲۰ درصد افراد جامعه آلرژی دارند و این افراد زمینه واکنش‌ شدید را برابر برخی عوامل تحریک کننده دارند و بیشتر این حساسیت‌های شدید باعث مرگ فرد می شود.

وی افزود: در نخستین بارندگی پاییزی، همواره بحران تنفسی در اهواز و برخی نقاط خوزستان رخ می‌دهد و این هم به دلیل ترکیباتی است که در هوا وجود دارد و افرادی که این زمینه را دارند باید داروهایی که پزشک تجویز کرده مصرف کنند و در محیط خارج از خانه  قرار نگیرند.

این متخصص ایمونولوژی با اشاره به اینکه سیستم ایمنی یک مجمواعه از اعضا و سلول ها است ادامه داد: سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها ایستادگی می‌کند و فاکتورهای مختلفی را برای مقابله با ویروس‌ها دارد.

دکتر خدادادی با اشاره به اینکه وظیفه سیستم ایمنی بدن در مرحله نخست  ترمیم سلول‌هایی است که دچار مشکل شده‌اند افزود: روزانه ۳۰ سلول در بدن در وضعیت تبدیل شدن به توده سرطانی قرار می‌گیرند که توسط سیستم ایمنی بدن از بین می‌روند و اگر سلولی از حمله سیستم ایمنی بدن خارج شود ممکن است تبدیل به توده سرطانی شود.

وی با اشاره به اینکه مقابله با عوامل عفونی از دیگر مواردی است که سیستم ایمنی بدن با آن برخورد می‌کند ادامه داد: سیستم دفاعی بدن افرادی که به صورت مادرزادی نقص ایمنی دارند در زمینه‌های مختلف، خوب پاسخگو نیست و این افراد مکرر دچار عفونت می‌شوند و با وجود درمان باز هم مبتلا می‌شوند؛ البته تنوع ویروس‌ها در طولانی مدت نیز ممکن است بر سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار باشد.

این متخصص ایمونولوژی با بیان اینکه برخی بیماری‌ها نیز ممکن است باعث نقص سیستم ایمنی بدن شود افزود: به عنوان مثال بیماری ایدز باعث نقص ایمنی سیستم بدن می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد افراد جامعه مشکل سیستم ایمنی بدن ندارند گفت: عواملی همچون نوع سبک زندگی می‌تواند بر سیستم ایمنی تاثیر گذار باشد؛ تغذیه مناسب و مصرف پروتیین‌ها می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

دکتر خدادادی با بیان اینکه ویتامین‌ها عوامل دیگری هستند که سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کنند افزود: ویتامین‌های دی و سی و منیزیم می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشد.

خواب کافی سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد:حساسیت افرادی که شبانه هفت ساعت استراحت دارند در مقایسه با افرادی که چهار ساعت استراحت دارند در برابر آنفولانزا سه تا چهار برابر بیشتر است.

وی گفت: خواب کافی در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

این متخصص ایمونولوژی با اشاره به اینکه استرس از دیگر عوامل موثر بر کاهش سیستم ایمنی بدن است افزود: افرادی که دچار استرس هستند به بیماری‌های بیشتری مبتلا می‌شوند و داشتن روحیه مثبت می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند؛ البته ورزش هم باعث تقویت این سیستم می‌شود.

وی گفت: زمینه ابتلا به کرونا در افراد چاق نسبت به افراد دیگر بیشتر است و این چاقی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن ‌شده و قدرت مانور سیستم ایمنی را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: مواد شوینده و ضدعفونی کننده از طریق پوست جذب شده و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند. همچنین لوازم آرایشی غیربهداشتی در تضعیف سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین