|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۰۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

سازمان مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی استان خوزستان، از هشدار سطح زرد و پدیدار شدن یک سامانه بارشی خبر داد.

 اداره کل مدیریت بحران استانداری، با صدور یک اطلاعیه مبنی بر آلودگی هوا، هشدار سطح زرد شماره ۲ را در خصوص فعالیت سامانه‌های بارشی در هفته آینده را اعلام کرد.

در این هشدار اعلام شد: یک سامانه بارشی طی روزهای 17 و 18 آبان ماه شنبه و یکشنبه، فعالیت خود را در استان آغاز خواهد کرد که رگبار و رعدوبرق، وزش باد موقت و کاهش دما، از جمله مخاطرات این سامانه به شمار می‌رود.

همچنین با فعالیت این سامانه، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و لغزندگی جاده‌ها را با خود به همراه خواهد داشت و به همین منظور، توصیه و تأکید شده است که در ترددهای جاده‌ای، و صعود به ارتفاعات دقت کافی و از اتراق در کناره مسیل‌ها خودداری شود.

اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان، از اعلام تداوم وضعیت آماده‌ باش، برقراری کشیک شبانه‌روزی و حضور بخش‌های موردنیاز در محل فعالیت، ابلاغ اتخاذ تمهیدات لازم جهت انجام اقدامات پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی، خبر داد.

عدم تردد غیرضروری، عدم تردد و توقف در مجاورت مسیل‌ها، دره‌ها، کانال‌ها، مناطق مرتفع و مناطق با احتمال وقوع صاعقه و سقوط اجسام و درختان، ازجمله توصیه‌های سازمان مدیریت بحران به شهروندان به‌ویژه روستائیان، عشایر و ساکنان مناطق در معرض خطر بوده است.

همچنین در این هشدار، بر اتخاذ تمهیدات لازم جهت دفع سریع فاضلاب و آب‌های سطحی، پایداری شبکه برق‌رسانی، مسدود نمودن جاده‌های حادثه‌خیز در صورت ضرورت، اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وارد آمدن خسارت به کشت‌های زراعی، باغی و سایر بخش‌ها، توسط دستگاه‌های مرتبط تأکید شده است.

گفتنی است؛ توصیه به رانندگان جهت احتیاط در رانندگی، اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص درختان، سازه‌های موقت و اجسام با احتمال سقوط، مدیریت سوخت مصرفی شرکت‌ها، کارخانه‌ها و مراکز صنعتی به‌منظور کاهش آلاینده‌ها، انجام هرگونه اقدام جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی از دیگر موارد اشاره شده در این هشدار محسوب می‌شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین