|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۳۰۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان طارم نیز در این جمع، با اشاره به آغاز موج سوم بیماری در سطح شهرستان، گفت: از تعداد ۲۲۳۷ مورد مشکوک نمونه‌گیری شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۴۷ مورد ابتلای قطعی به کرونا وجود دارد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان طارم گفت: افزایش ظرفیت نمونه‌گیری، گامی مهم در مقابله با کرونا است.

جعفر مطهری ظهر امروز (۱۴ آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، عنوان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون و افزایش ظرفیت نمونه‌گیری می‌تواند مهم‌ترین راهکارهای خروج از بحران موج سوم کرونا در طارم باشد.

وی بیان کرد: نقش مردم در مقابله با این ویروس بسیار مهم است؛ چراکه رفتار اجتماعی ارتباط مستقیمی با این بیماری دارد.

مطهری با تاکید بر ضرورت پرهیز از حضور در تجمعات، ادامه داد: طبق مصوبات آخرین جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان طارم، با هر گونه قانون‌شکنی به‌ویژه رعایت نکردن پروتکل‌ها در همه اصناف، برگزاری مراسم عروسی و عزا برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای آتی ظرفیت نمونه‌گیری در استان به چهار برابر خواهد رسید، ادامه داد: این امر گامی مهم در کنترل بیماری است.

مطهری، همکاری مردم طارم در مدیریت مراسم‌ عزا و عروسی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انتظار ما از مردم تداوم این همکاری‌ها است.

این مسئول با تاکید بر اینکه از اصناف و دستگاهای اجرایی انتظار همکاری بیشتری داریم، ادامه داد: هر چند بازدیدها برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی صبح و ظهر در شهرستان انجام می‌شود اما انتظار اصلی همکاری مردم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان طارم نیز در این جمع، با اشاره به آغاز موج سوم بیماری در سطح شهرستان، گفت: از تعداد ۲۲۳۷ مورد مشکوک نمونه‌گیری شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۴۷ مورد ابتلای قطعی به کرونا وجود دارد.

ارشد بهرامی یادآور شد: در حال حاضر ۹ بیمار کرونایی طارمی بیمارستان ولیعصر زنجان بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

این مسئول اظهار کرد: تعداد فوتی‌ها از ابتدا شیوع کرونا ویروس در طارم تاکنون ۱۳ نفر بوده است.

بهرامی با بیان اینکه بیشترین درگیری ما در مراکز جامع سلامت آب‌بر، انذر و درام است، خاطرنشان کرد: این بیماری مرکز و منطقه نمی‌شناسد و کل جهان را درگیر کرده است، تا جایی که بیش از یک میلیون نفر در جهان تا به امروز قربانی این بیماری شده‌اند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین