|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
یکی از زنان نظامی ارشد چین به جرم مشارکت در پرونده فساد مالی که اخیرا برخی نظامیان این کشور را درگیر خود کرده، دستگیر شد.
رسانه های چین روز پنجشنبه اعلام کردند که در راستای بررسی پرونده فساد مالی در وزارت دفاع این کشور، یکی از زنان نظامی نیز مورد بازجویی قرار گرفته است.

'گائو زی ون' با درجه سرهنگی، اولین زن نظامی این کشور محسوب می شود که در جریان این پرونده دستگیر و مورد بازجویی قرار می گیرد.

وی که به عنوان افسر نظامی در دانشگاه مهندسی اطلاعات چین کار می کرد، پس از آنکه مورد سوء ظن دادستان نظامی دانشگاه قرار گرفت، دستور بازداشت وی به جرم رشوه خواری صادر شد.

این فرد اولین افسر زن این کشور است که پس از فرمان مبارزه با فساد در سال 2012 بازداشت می شود.

وی متهم است در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز زمانی که به عنوان افسر سیاسی در بیمارستان 309 دانشگاه مهندسی اطلاعات از سال 2005 تا سال 2012 مشغول بکار بوده، رشوه دریافت کرده است.

«گنک ین شنگ» سخنگوی وزارت دفاع چین هفته گذشته در یک نشست خبری با تائید وجود فساد اداری در نیروهای نظامی چین ضمن اشاره به آسیب این قبیل پرونده ها به اعتماد عمومی، مقابله قاطع با چنین مواردی را سبب بازسازی اعتماد عمومی دانسته بود.

مبارزه جدی علیه فساد اداری که سال گذشته با دستور «شی جین پینگ» رئیس جمهوری کشور آغاز شد، با اعلام مجدد آن در نشست اخیر حزب کمونیست، رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت.

زمانی که وی سال گذشته مبارزه با فساد را به عنوان یکی از مهمترین محورهای کاری دولت خود اعلام کرد، شاید خیلی ها آن را جدی تلقی نمی کردند و اتخاذ چنین تصمیمی را مقطعی می دانستند.

«وانگ چی شان» عضو دایمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی و کمیته بازرسی انضباطی مرکزی حزب کمونیست چین در نشست اخیر اعضای این حزب به صراحت اعلام کرد که جنبش فسادزدایی در کشور مدتی است شروع شده اما همچنان این حرکت با چالش هایی روبه رو است که باید با هوشیاری و همکاری همه، این چالش ها برچیده شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین