|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۳۰۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
البیاتی اظهار کرد: این بازگشانی به صورت رفت و برگشت از پل معلق بغداد (پل ۱۴ ژوئیه) به سمت خیابان فرودگاه و برعکس خواهد بود.

نخست وزیر عراق دستور داد منطقه الخضرا (سبز) روزانه به مدت ۱۱ ساعت به روی شهروندان باز شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، محمد البیاتی، مسؤول دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد: بر اساس دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق منطقه الخضرا برای ۱۱ ساعت در روز به روی شهروندان باز خواهد شد. به این ترتیب قرار است این منطقه از ساعت شش صبح تا پنج عصر باز شود.

البیاتی اظهار کرد: این بازگشانی به صورت رفت و برگشت از پل معلق بغداد (پل ۱۴ ژوئیه) به سمت خیابان فرودگاه و برعکس خواهد بود.

پیشتر مسؤولان عراقی با بالا گرفتن اعتراضات و تهدید شدن هیئت‌های دیپلماتیک و تجمع طرفداران حشد شعبی در ورودی سفارت آمریکا در اواخر سال گذشته میلادی، منطقه الخضرا را بسته و از ساعات باز بودن آن کاستند.

نیروهای آمریکایی در پی یورش خود به عراق در سال ۲۰۰۳ منطقه الخضرا را بستند و آن را مقر خود قرار دادند، در حال حاضر در این منطقه بیشتر نهادهای دولت عراق در کنار چند سفارت‌خانه که بزرگترین آنها متعلق به آمریکا است، قرار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین