|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
وزیر امور خارجه سودان امروز (پنج شنبه) طرف های خارجی را به دامن زدن اختلافات و تشدید درگیری ها در لیبی متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از خارطوم، 'علی کرتی' وزیر امور خارجه سودان در سخنرانی افتتاحیه نشست بررسی بحران لیبی افزود که طرف های خارجی بحران لیبی را تشدید کرده اند و این امر به افزایش درگیری ها و تخریب بیشتر لیبی منجر شده است.

بر پایه این گزارش کرتی همچنین افزود امیدوار است نشست خارطوم به همراه ابتکارات دیگر و هماهنگ با این اقدامات به درگیری های لیبی پایان دهد.

این نشست با حضور وزرای امور خارجه الجزایر، مصر، نیجر و تونس و 'نبیل العربی' دبیر کل اتحادیه عرب همچنین دبیر کل اتحادیه آفریقا برای بررسی بحران لیبی در خارطوم برگزار می شود.

وزیر امور خارجه دولت به رسمیت شناخته شده لیبی در این نشست حضور داشت. دولت منتخب لیبی از زمانی که شبه نظامیان طرابلس را در ماه اوت (مرداد/شهریور) در دست گرفته اند در شهرهای شرقی 'طبرق' و 'شهات' مستقر شده است.

سازمان ملل متحد روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد 'برناریدینو لئون' نماینده ویژه این سازمان دور جدیدی از مذاکرات را بین طرفین درگیر در لیبی از 9 دسامبر (18 آذر) آغاز خواهد کرد، اما محل این مذاکرات هنوز معلوم نیست.

سه سال بعد از سقوط دیکتاتوری 'معمر قذافی' در لیبی، این کشور درگیری تنش های داخلی بین شبه نظامیان مسلح از زمان معمر قذافی با نمایندگان منتخب مردم است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین