|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۳۰۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت از عرضه گوشت گوساله از طریق میادین میوه و تره بار از روز شنبه به قیمت ۱۰۹ تا ۱۱۴ هزار تومان خبر داد و گفت: قیمت مناسب برای عرضه گوشت گوساله بر اساس نوع گوشت بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است و بیش از این قیمت گران فروشی محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته سید احمد مقدسی، رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران، عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام سبک کشور با حضور در برنامه ۱۸:۳۰ شبکه خبر علل افزایش قیمت گوشت قرمز را تشریح کردند.

عباس قبادی قیمت تمام شده تولید گوشت قرمز گوساله را حدود ۹۹ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در نقاط مختلف کشور قیمت عرضه گوشت قرمز برای مصرف کننده متفاوت است.  پیگیری‌های لازم برای توزیع گوشت از طریق میادین میوه و تره بار انجام خواهد شد تا از روز شنبه گوشت قرمز در این میادین با قیمت تمام شده به علاوه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان سود توزیع شود.

وی همچنین وضعیت تولید گوشت قرمز را مساعد توصیف کرد و گفت: برای تنظیم بازار گوشت قرمز مقرر شده بود که توزیع گوشت قرمز در میادین میوه و تره بار شهرداری انجام شود به این ترتیب که میادین مکان هایی را برای توزیع گوشت قرمز در اختیار توزیع کننده با اجاره بهای پایین و یا به صورت رایگان قرار دهند که ظاهرا این موضوع مورد استقبال توزیع کنندگان گوشت قرمز قرار نگرفته است.

به گفته قبادی با توافقی که بین شرکت پشتیبانی امور دام و تولید کنندگان  دام سنگین انجام شده است مقرر شد تا این شرکت ذخایر استراتژیک خود را از تولیدات داخلی خریداری و تامین کند و همچنین  دام خریداری و کشتار کند تا در میادین میوه و تره بار برای عرضه توزیع شود.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز مشمول قیمت گذاری نیست، تصریح کرد: وزارت جهاد اعتقادی به قیمت گذاری این محصول ندارد. در حال حاضر قیمت مناسب برای عرضه گوشت گوساله بر اساس نوع گوشت بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است و بیش از این قیمت گران فروشی محسوب می  شود.

افشین صدر دادرس - مدیر عامل اتحادیه دام سبک کشور - هم طی تماس تلفنی با این برنامه گفت: قیمت تمام شده گوشت گوسفندی برای تولید کننده در تهران بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان و میانگین کشور حدود ۵۱ هزار تومان است. قیمت کشتار دام درب کشتارگاه ۱۰۵ هزار تومان است که با احتساب ۱۰ درصد خرده فروشان گوشت گوسفندی باید حدود ۱۲۸ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

این درحالی است که مقدسی، رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران، قیمت دام زنده سنگین (گوساله) در میانگین کشوری را حدود ۳۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت گوشت تابع نرخ ارز است که متاسفانه بانک مرکزی نتوانسته از ابتدای امسال بیش از ۵۴ درصد از ارز مورد نیاز نهاده‌های دامی را تامین کند و به همین دلیل، دامداران نهاده‌ها را در بازار آزاد تهیه می‌کنند لذا قیمت گوشت برای دامدار بسیار بالا رفته است. البته قیمت هر کیلو گوشت بدون استخوان گوساله باید ۹۹ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد که در این قیمت ده درصد سود خرده فروشان محاسبه شده است.

وی افزود: بخش اعظم واردات گوشت در سال گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومان بود که الان این ارز قطع شده و امروز ارز نیمایی دارد، دولت اگر بخواهد گوشت یخی از خارج از کشور وارد کند امروز کیلویی ۱۳۰ هزار تومان برای او تمام می‌شود و ما بارها به دولت اعلام کردیم که حاضریم با ۱۰ درصد قیمت کمتر که گوشت برزیلی یخی وارد کشور می‌کند، گوشت گرم درجه یک به مردم ارائه کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین