|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
تشکیلات خودگردان فلسطین توافق عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را تصمیمی غیرقابل قبول و تجاوزی به ملت فلسطین دانست.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، یک هیئت از سودان به زودی به تل‌آویو سفر خواهد کرد و سپس خودش نیز در راس یک هیئت اسرائیلی به خارطوم خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای که روزنامه "السودانی" منتشر کرد، ضمن اعلام خبر مذکور گفت، رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف با سودان همکاری خواهد داشت و قرارداد همکاری امنیتی دوجانبه و تبادل کالا و سرمایه گذاری را امضا می‌کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین توافق عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را تصمیمی غیرقابل قبول و تجاوزی به ملت فلسطین دانست.

همچنین گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی بیشتر و فلسطینی‌ها خواست با این رژیم راه صلح را در پیش بگیرند.

وی در واکنش به توافق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و سودان گفت، این تصمیمی شجاعانه و تاریخی است که کل خاورمیانه را به سمت آینده‌ای از ثبات و شکوفایی سوق می‌دهد!

اشکنازی گفت: از کشورهای عربی بیشتر و رهبری فلسطین می‌خواهم راه صلح و تغییر خاورمیانه برای آینده فرزندانمان را انتخاب کنند.

وی افزود: پس از گذشت ۵۳ سال از کنفرانس "بی‌اعتبار" خارطوم که در آن رهبران کشورهای عربی بیانیه "سه نه" را تصویب کردند، اسرائیل امروز در واقعیت "پنج بله" یعنی صلح با مصر، اردن، امارات و بحرین و اکنون نیز صلح با سودان به سر می‌برد.

اشکنازی از دولت آمریکا به خاطر رهبری این اقدام مهم (روند عادی سازی روابط) قدردانی کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین