|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۰
کد خبر: ۳۰۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
اگر دولت عربستان اقداماتی فوری برای رسیدگی به این کارنامه در پیش نگیرد، ما باید از نشست سران گروه ۲۰ عقب‌نشینی کنیم و تعهد دهیم تغییرات حقوق بشری را شرطی برای همه تعامل‌ها و روابط آتی با دولت عر بستان قرار دهیم.


چند تن از اعضای کنگره آمریکا دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را تحریک کردند در صورتی که عربستان اقداماتی را برای بهبود عملکرد خود در حوزه حقوق بشر در پیش نگیرد، نشست سران گروه ۲۰ را که قرار است اواخر نوامبر در ریاض برگزار شود، تحریم کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ۴۵ عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور اظهار کردند: دولت ما به عنوان پیشگام دموکراسی در جهان و مبلغ حقوق بشر باید خواستار تغییراتی اساسی در کارنامه حقوق بشر عربستان شود.

آنها افزودند: اگر دولت عربستان اقداماتی فوری برای رسیدگی به این کارنامه در پیش نگیرد، ما باید از نشست سران گروه ۲۰ عقب‌نشینی کنیم و تعهد دهیم تغییرات حقوق بشری را شرطی برای همه تعامل‌ها و روابط آتی با دولت عر بستان قرار دهیم.

نه دولت آمریکا و نه دولت عربستان تا این لحظه واکنشی به این درخواست نمایندگان کنگره نداشته‌اند.

این نامه پس از شکایت نامه ۶۵ نماینده اروپایی ارسال شد، آنها در شکایت خود از اتحادیه اروپا خواستند در نشست ریاض که قرار است ۲۱ و ۲۲ نوامبر از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شود، شرکت نکند یا دستکم سطح نمایندگی خود را در این نشست کاهش دهد چرا که موارد آشکاری از نقض حقوق بشر در عربستان انجام می‌شوند.

عربستان اولین کشور عربی است که میزبان نشست سران گروه ۲۰ است و خود را برای یک نشست بزرگ آماده کرده که در آن طرح به‌روزرسانی این کشور که از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد آن تدوین شده، ارائه می‌شود اما با شیوع جهانی ویروس کرونا این امیدها ناامید شدند و امکان برگزاری نشست به صورت فیزیکی وجود ندارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین