|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۳۰۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

مقامات افغانستان می‌گویند شمار تلفات جانی در حمله شبانه طالبان به نظامیان دولت در روستای مسجد سفید در ولسوالی بهارک تخار واقع در پانزده کیلومتری شهر تالقان، نزدیک به ۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش یورو نیوز؛ خبرگزاری فرانسه به نقل از جواد هجری، سخنگوی والی تخار اعلام کرده که نبردها میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان طالبان همچنان در بخش‌هایی از این ولایت جریان دارد.

سخنگوی والی تخار همچنین گفته است که فرمانده امنیت پلیس این ولایت به همراه شماری از محافظانش در حمله نیروهای طالبان به ولسوالی بهارک کشته شده‌‌اند.

سربازانی ‌که از حمله طالباان جان به در برده‌اند گفته‌اند برغم ساعت‌ها مقاومت و ایستادگی و با این که بارها درخواست کمک کرده بودند، نیرویی کمکی نرسیده و پشتیبانی نشده‌اند.

رسانه‌های محلی در افغانستان می‌گویند نیروهای طالبان نیز در این درگیری‌های متحمل تلفات زیادی شده‌اند.

این حمله در جریان عملیات سه‌شنبه شب ارتش افغانستان علیه نیروهای طالبان در ولایت تخار انجام شده است. برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی شمار جانباختگان را تا ۸۰ نفر نیز عنوان کرده‌اند.

به گفته وزات دفاع ملی افغانستان در عملیات نیروهای دولتی در ۲۴ ساعت گذشته و در پاسخ به‌ حملات طالبان در۲۶ ولایت کشور، ۱۱۶جنگجوی طالباان کشته و ۳۹ نفر زخمی شده‌اند.

خشونت‌ها در حالی همچنان در افغانستان ادامه دارد که گفته می‌شود طالبان همزمان با مذاکرات دوحه از حربه تشدید خشونت برای امتیاز گیری بیشتر استفاده می‌کند.

طالبان پیش‌تر در ماه فوریه پس از ۱۹ سال جنگ و درگیری توافقی تاریخی برای صلح در افغانستان با ایالات متحده امضا کرد که خروج نیروهای خارجی از جمله نظامیان آمریکایی و دست کشیدن شبه نظامیان طالبان از حمله به شهرها به همراه تعهد برای حضور در مذاکرات مستقیم محورهای اصلی آن را تشکیل می‌دادند.

گفتگوهای رودرروی طالبان با نمایندگان کابل با تاخیری قابل ملاحظه در نهایت ماه سپتامبر در دوحه آغاز شد اما این گفتگوها سبب کاسته شدن از موج خشونت‌ها در افغانستان نشده است.

وزارت داخله افغانستان در تازه‌ترین گزارش خود از کشته شدن ۱۸۰ غیرنظامی در جریان خشونت‌های یک‌ ماه اخیر خبر داده و اعلام کرده است که ۳۷۵ غیر نظامی دیگر در این مدت مجروع شده‌اند.

این در حالیست که نیروهای آمریکایی بر اساس زمان‌بندی پیش بینی شده و بلکه سریع‌تر اقدام برای خروج از خاک افغانستان را از هم اکنون آغاز کرده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین