کد خبر: ۳۰۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره اصابت گلوله‌های حاصل از درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به مناطق مرزی ایران گفت:‌ خط قرمز ما امنیت شهروندان است.

او افزود: نیروهای مسلح ما از همان ابتدا اخطارهای مختلف را داده‌اند و در سطوح مختلف این موضوع بررسی و اخطارها داده شده، برخی توجیهات طرف مقابل شنیده شده و قابل قبول نبوده است و ما اخطار داده‌ایم هرگونه تعرض به خاک ایران حتی اگر ناآگاهانه باشد به صورت متناسب پاسخ خواهد داده شد.

خطیب‌زاده افزود: امیدواریم با دقت لازم مواظب باشند که اتفاق نیفتد.

بسیار نگران تحولات در منطقه قره باغ هستیم

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت که ایران با نگرانی و از نزدیک تحولات در مرزهایش با جمهوری آذربایجان و ارمنستان را پیگیری می‌کند و افزود: با هر دو طرف موضوع در تماس دائم هستیم. به هر دو طرف گفته‌ایم و بار دیگر هم می‌گوییم که اجازه ندهند درگیری در آن منطقه از دست خارج شود. حقوق اسرا و غیرنظامیان را رعایت کنند و به شهرها حمله نکنند و سعی کنند به تعهدات درباره آتش بس پایبند باشند.

وی اضافه کرد: ما هم همانند دیگر کشورها در منطقه سعی کردیم کمک یار آنها باشیم که ضمن رعایت قوانین و حقوق بین‌الملل غیرنظامیان و بیگناهان و اسرای جنگی آسیب نبینند. آنچه دیدیم بسیارنگران کننده بود و با نگرانی پیگیری می‌کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین