|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این فهرستِ انتظار تا پایان سال جاری به ۱۰ میلیون نفر برسد، بدین ترتیب وزارت بهداشتِ انگلیس برای بهبود شرایط به سال‌ها زمان نیاز دارد.

کالج سلطنتی جراحان انگلیس اعلام کرد: تخت‌های بیمارستانی برای بیمارانی که منتظر جراحی‌های معمولی در فصل زمستان هستند، باید محافظت شوند تا از وقوع دومین موج گسترده لغو جراحی‌ها در مراحل بعدیِ شیوع ویروس کرونا جلوگیری گردد.

به گزارش ایسنا، با این که به بیمارستان‌ها گفته شده تا فهرست انتظار رو به افزایش خود را برای اولویت‌بندی بیش از چهار میلیون بیمار بررسی کنند اما مقامات هشدار داده است که سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) به هدف خود مبنی بر از سرگیریِ ۸۰ درصد جراحی‌ها قبل از همه‌گیری (در پایان ماه گذشته) دست نخواهد یافت.

روزنامه ایندیپندنت اوایل سال جاری میلادی (۲۰۲۰) گزارش داد که مشکلات مربوط به حفظ سلامت بیماران از ابتلا به ویروس، به معنی تاخیر قابل توجه در جراحی‌هاست و برخی از بیمارستان‌ها باید تخت‌های خود را بردارند یا بخش‌های خود را جدا کنند. این امر بدان معنی است که بعضی از بیمارستان‌ها تنها با ۵۰ یا ۶۰ درصد ظرفیت خود می‌توانند عمل کنند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این فهرستِ انتظار تا پایان سال جاری به ۱۰ میلیون نفر برسد، بدین ترتیب وزارت بهداشتِ انگلیس برای بهبود شرایط به سال‌ها زمان نیاز دارد.

بنابر گزارش‌ها برای اولین بار در این کشور بیشتر از دو میلیون نفر بیش از ۱۸ هفته در انتظار بودند و ۸۳ هزار نفر هم بیشتر از یک سال در انتظار جراحی به سر می‌برند.

در یک نظرسنجی از تقریبا ۱۰۰۰ جراح در ماه گذشته آشکار شد که تنها ۱۴ درصد از جراحان قادر به درمان همان میزان بیمار هستند و تقریبا نیمی از آن‌ها می‌گویند که به اتاق‌های بیشتری نیاز است تا از اتلاف وقت هنگام نظافت جلوگیری شود.

دو پنجم پزشکان گفته‌اند که عمل‌های جراحی برنامه‌ریزی شده نسبت به آن چه که سال گذشته شاهدش بودیم ۵۰ درصد کمتر شده است و تقریبا نیمی از آن‌ها هم گزارش کرده‌اند که بین ۵۰ تا ۸۰ درصد سطح فعالیت‌های سال ۲۰۱۹ را انجام می‌دهند.  همچنین تنها یک چهارم پزشکان فکر می‌کنند که دست‌یابی به هدف ۸۰ درصدی امکان‌پذیر است.

با شیوع مجدد ویروس کرونا خطر جدی موج گسترده لغو جراحی‌ها به وجود می‌آید مگر این که برای تخت‌های جراحی هزینه شده و از آن‌ها محافظت شود. این امر به معنای افزایش ظرفیت اتاق و اختصاص تخت‌های انحصاری به افرادی است که نیاز به جراحی دارند.

به گزارش ایندیپندنت، در نامه‌ای که در تاریخ ۱۸ سپتامبر به بیمارستان‌ها ارسال شده بود، به روسای بیمارستانی گفته شد که روند اولویت‌بندی بیماران را در فهرست انتظار خود شروع کنند تا به این ترتیب بیمارانی که به لحاظ بالینی فوری‌ترین موارد جراحی هستند در ابتدای امر شناسایی شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین