|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۰۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸


سفیر ایران در انگلیس تحریم‌های جدید و ظالمانه آمریکا علیه بانک‌های ایرانی را «بر اساس تعریف حقوق بین الملل، جنایت علیه بشریت» توصیف کرد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، حمید بعیدی نژاد با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: دولت امریکا هجده نهاد بانکی و مالی ایران را به لیست تحریم‌ها اضافه نمود تا به افراطی‌ترین لابی‌های خشونت و نفرت اثبات کند که تا آخرین لحظات حکومت، سیاست تشدید جنگ اقتصادی خود با ایران را با قدرت تمام تعقیب کرده است.

وی افزود: دولت آمریکا با این اقدام به روشنی ثابت کرد که ادعای مکرر تسهیل انتقال اقلام پزشکی به ایران برای مقابله با کرونا دروغی بیش نیست.

سفیر کشورمان اضافه کرد: امروز با شرایطی روبه رو هستیم که دولت آمریکا حتی مردم خود و منافع آنها را نیز قربانی سیاست‌های اشتباه خود کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای با هدف به زانو درآوردن مردم ایران اعلام کرد، شرکت تامین سرمایه امین، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان و بانک ایران زمین بخشی از تحریم‌شدگان امروز توسط آمریکا هستند.

بر اساس این بیانیه، بانک همکاری منطقه‌ای اسلامی، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، موسسه اعتباری مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون و بانک گردشگری هم در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که آمریکا در یک اقدام فریبنده، روز گذشته (چهارشنبه) مدعی شد ایران پیشنهاد آنها برای کمک در مبارزه با کرونا را رد کرده است.

دولت ترامپ در طول سه سال گذشته، شدیدترین تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران به کار گرفته است و پس از آنکه در سازمان ملل متحد و شورای امنیت شکست خورد، به هر شکل ممکن در تلاش است تا در مدت باقی مانده به انتخابات آمریکا که احتمال پیروزی در آن را اندک می‌بیند، هرگونه مسیر برای بهبود شرایط و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را مسدود سازد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین