کد خبر: ۳۰۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
اشکنازی همچنین با عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در برلین برای پیشبرد توافقات با تل‌آویو به خصوص در زمینه‌های سیستم‌های سفر، ویزا، تبادل سفارتخانه‌ها، همکاری آینده در زمینه پاندمی کرونا دیدار کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بنا به دعوت همتای آلمانی با وزیر خارجه امارات در برلین ملاقات کرد. این اولین دیدار بین دو مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و امارات بعد از امضای توافق سازش است.

به گزارش ایسنا،‌ به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به دعوت هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان به برلین سفر کرد.

پیش‌بینی می‌شود، آن‌ها به بررسی مسائل سیاسی از جمله تاثیر توافقات سازش بر مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین بپردازند.

اشکنازی همچنین با عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در برلین برای پیشبرد توافقات با تل‌آویو به خصوص در زمینه‌های سیستم‌های سفر، ویزا، تبادل سفارتخانه‌ها، همکاری آینده در زمینه پاندمی کرونا دیدار کرد.

براساس بیانیه دفتر اشکنازی، او با هواپیمای نیروی هوایی آلمان برای بررسی مسائل امنیتی و استراتژیک به برلین سفر کرد.

وزیر خارجه آلمان گفت: خرسندیم که امارات و اسرائیل برلین را به عنوان محل ملاقات انتخاب کردند.

او مدعی شد: توافق سازش و عادی سازی فرصتی برای مذاکره با فلسطینی‌هاست. رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که وزیران خارجه اسرائیل و امارات برلین را به عنوان مکان اولین نشست تاریخی‌شان انتخاب کردند. مهمترین عامل در دیپلماسی اعتماد است. من به شخصه از همکارانم ممنونم که این اعتماد را به آلمان داشتند. نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم که میزبانان خوبی برای مذاکره بین دو طرف درباره نحوه برقراری روابط دو جانبه در آینده باشیم.

ماس همچنین آنچه توافق "صلح شجاعانه" بین رژیم صهیونیستی و امارات توصیف کرد را بهترین مژده در خاورمیانه بعد از مدت‌های مدید قلمداد کرد در حالی‌که آن را فرصتی برای پیشبرد جدید در مذاکره بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دانست.

او این گونه ادامه داد: از آنجا که شجاعت و اعتماد هر دو در روند صلح در خاورمیانه مورد نیاز هستند. باید از این فرصت استفاده شود از آلمان و اروپا می‌خواهیم کمک کنند امیدواریم برلین چارچوب خوبی برای بررسی‌های بیشتر گام‌ها در این مسیر ارائه کند.

اشکنازی در دیدار با ماس و بن زاید: "صلح" در مقابله با چالش‌ها سهیم است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بعد از نشست با وزیران خارجه امارات و آلمان ادعا کرد: مذاکره با امارات در حل مسائل منطقه‌ای سهیم خواهد بود و معاهده صلح در ایجاد ثبات و مقابله با چالش‌ها و پاندمی کرونا نقش دارد.

اشکنازی در این کنفرانس خبری گفت: مذاکرات با امارات مثبت بود، ما به بررسی آینده روابط دو طرف پرداختیم.

او از فلسطینی‌ها خواست به میز مذاکره با رژیم صهیونیستی بازگردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین