|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
«یوسی کوهن» رییس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) نیز ۲۷ شهریورماه مدعی شد که عربستان می‌تواند در صف عادی‌سازی روابط با تل‌آویو قرار گیرد.

یک مسؤول پیشین در سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسراییل (شاباک) گفت که گزارش‌ها حاکی است که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان چندین بار آفتاب تل‌آویو را حس کرده است.

به گزارش ایرنا از المیادین، این مقام پیشین شاباک که خواست نامش محفوظ بماند دوشنبه شب، همچنین مدعی شد که کشورهای عربی به «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اهمیت نمی‌دهند.

وی ادعا کرد: کشورهای عربی ارتباط با اسرائیل را مهمتر از آرمان مردم فلسطین می‌دانند.

این مقام جاسوسی رژیم صهیونیستی افزود: ایران تهدید اصلی برای اسرائیل است.

«یوسی کوهن» رییس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) نیز ۲۷ شهریورماه مدعی شد که عربستان می‌تواند در صف عادی‌سازی روابط با تل‌آویو قرار گیرد.

همچنین «اسحاق هرتزوگ» وزیر پیشین کابینه رژیم صهیونیستی و رییس «آژانس یهود» هم ۲۳ شهریورماه تاکید کرد که بحرین و امارات بدون تایید عربستان به سمت توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل نرفته‌اند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

بحرین و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده بودند که با روی کار آمدن ترامپ در سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفت.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه با تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید مردم برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین