|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۳۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
این طرح پیش از این در پارلمان‌های سه کشور انگلیس، ایرلند و اسپانیا به صورت نمادین به رأی گذاشته و تصویب شده بود.
نمایندگان پارلمان فرانسه شب گذشته به صف حامیان فلسطین در اروپا پیوستند. این طرح پیش از این در پارلمان‌های سه کشور انگلیس، ایرلند و اسپانیا تصویب شده بود

نمایندگان پارلمان فرانسه شب گذشته به صف حامیان فلسطین در اروپا پیوستند و در طرحی غیرالزام آور کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند.  به گزارش الجزیره این طرح با رأی مثبت 339 نفر از قانونگذاران فرانسوی به تصویب رسید. 151 نماینده نیز مخالف این طرح بودند. این طرح با پیشنهاد حزب حاکم سوسیالیست به پارلمان رفت و احزاب چپگرا و برخی از محافظه‌کاران پارلمان نیز از آن حمایت کردند. اما احزاب راستگرا با این طرح مخالف بودند. این اقدام پارلمان فرانسه هرچند یک حرکت نمادین است اما نشانگر این مسأله مهم است که صبر اروپا در قبال روند متوقف شده صلح میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها به سر آمده است. پیشتر نیز لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه تأکید کرده بود فرانسه باید کشور مستقل فلسطینی را در صورتی که مذاکرات سازش به نتیجه نرسد به رسمیت بشناسد. تصویب این طرح احتمالاً با واکنش تند رژیم صهیونیستی مواجه خواهد شد.

این طرح پیش از این در پارلمان‌های سه کشور انگلیس، ایرلند و اسپانیا به صورت نمادین به رأی گذاشته و تصویب شده بود. سوئد نخستین کشور بزرگ در غرب اروپا بود که در اواخر اکتبر کشور فلسطین را به رسمیت شناخت. جنگ اخیر غزه و اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی شامل گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی، تعرض به فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی و به خطر انداختن روند مذاکرات صلح توسط مقامات اسرائیلی دلایل عمده به راه افتادن موج به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی کشورهای اروپایی است.

منبع: ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین