|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۳۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کميته‌اي از نمايندگان مجلس و کارشناسان حقوقي تشکيل شد که در آن به موضوع بورسيه‌ها به نحو نسبتا کامل رسيدگي شد. بخش عمده‌اي از آن حل شده و بخش ديگري نيز در حال پيگيري است.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه دانشجويان بايد به دور از کشمکش‌هاي جناحي در عرصه‌هاي مختلف فعاليت داشته باشد تاکيد کرد: نبايد اجازه دهيم دانشگاه در تور تفکر يا جناح سياسي خاصي گرفتار شوند زيرا تحقق اين امر موجب کاهش تنش در دانشگاه‌ها شود.

به گزارش ايسنا، محمد فرهادي در نشست نقد و بررسي عملکرد يک ساله معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به در پيش بودن 16 آذرروز دانشجو گفت: دانشجويان بايد در فعاليت‌ها مشارکت داده شوند و اين تنها مربوط به مشارکت در حوزه‌هاي دانشگاهي نيست زيرا در عرصه بين‌الملل هم بايد شاهد افزايش فعاليت‌هاي دانشجويي باشيم.فرهادي با بيان اينکه دانشگاه و دانشجو بايد سياسي باشند گفت: دانشگاه محيط علم و دانش و سياست است و همچنين شرايط سني جوانان اقتضا مي‌کند که از مسائل کشور آگاه باشند.وزير علوم با اشاره به سخنان رهبري در اين باره که دانشجو بايد سياسي باشد اما سياست‌زدگي بد است ادامه داد: نبايد اجازه داده شود که دانشگاه در اختيار جناح خاصي قرار بگيرد بلکه بايد فضايي براي نقد آزادانه دانشجويان در محيط دانشگاه وجود داشته باشد.وي با اشاره به پيگيري وضعيت بورسيه‌ها به عنوان مطالبه جامعه دانشگاهي تصريح کرد: کميته‌اي از نمايندگان مجلس و کارشناسان حقوقي تشکيل شد که در آن به موضوع بورسيه‌ها به نحو نسبتا کامل رسيدگي شد. بخش عمده‌اي از آن حل شده و بخش ديگري نيز در حال پيگيري است. وزير علوم با تاکيد بر اينکه بايد نگاه امنيتي در دانشگاه‌ها منتفي باشد ادامه داد: محيط دانشگاه نبايد طوري باشد که ايجاد خوف و وحشت کند بلکه دانشجويان بايد بتوانند در قالب تشکل‌ها، کرسي‌هاي آزاد انديشي حرفشان را بزنند. بنابراين بايد تلاش کنيم محيط‌ دانشگاه، محيطي آرام براي حضور پررنگ و فعال دانشجويان باشد. چرا که اين موضوع درنهايت به نفع کشور خواهد بود و جلوگيري از انحرافات را در پي خواهد داشت.

منبع: ابتکار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین