|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰


جمعی از اعضای مجمع ایثارگران به مناسبت هفته دفاع مقدس با حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی دیدار داشتند و خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان کردند.

در این دیدار، سردار مهدی کیانی، برادر دو شهید و از فرماندهان لشکر انصارالحسین(ع) خوزستان، نیز گفت: دفاع مقدس ما بدون مردم هویتی ندارد. یعنی هر جایی که دفاع مقدس را صرفا به نیروهای مسلح اختصاص دهند، واقعا از هویت خالی شده است. ابتدای جنگ مردم خبری از حمله دشمن به خاک ما نداشتند و نتیجه همان شد که عراقی ها بخش زیادی از خاک ما را گرفتند. ضمن احترام به حمله نیروهای مسلح، تغییر صحنه نبرد با حضور مردم اتفاق افتاد و وقتی مردم آمدند عراقی ها را متوقف کردند.

وی تأکید کرد: در پایان جنگ که کوله بار ما پر از تجربه شده بود و هشت سال در آب و خاک جنگ کرده بودیم هم مجددا عراق یورش برد و واقعیت این است که نیروهای مسلح به تنهایی نتوانستند کار جدی کنند؛ کار جدی آن وقت اتفاق افتاد که دوباره امام فرمان داد و مردم آمدند. هرجایی که ما در طول دفاع مقدس توانستیم افتخاری به دست بیاوریم نقش مردم پررنگ بوده است. نگذاریم نقش مردم کمرنگ دیده شود.

کیانی با اشاره به خاطره جوادی از امام، اظهار داشت: راست نگفتن به فرد غیر مسئول زیاد مهم نیست. ولی به امام باید راست گفته می شد. راست های قصه جنگ را به امام گفتند و آقای جوادی فراموششان شد که همان جا امام دستور دادند که باید حصر آبادان شکسته شود. باید تمام اتفاقات و موازنه صحنه نبرد را به فرمانده بالای دستم بگویم؛ چون فرمانده بالای دستم دارد تصمیم می گیرد. امام بالادست ترین فرمانده جنگ بود و باید اطلاعات صحیح به ایشان می رسید که بتواند تصمیم صحیح بگیرد.

وی ادامه داد: پایان جنگ همین اتفاق افتاد؛ همه راست ها به امام گفته نشده بود. وقتی که همه راست ها به امام گفته شد، امام تصمیم متفاوتی گرفت.

نخستین فرمانده سپاه آبادان افزود: آقای هاشمی رفسنجانی از طرف امام فرمانده جنگ بود. قبل از اینکه به فرماندهی منصوب شود هم کمک های کلانی به جنگ و ایثارگران کرد. اگر جنگ بدون آقای هاشمی مطرح شد، جعل شده است. ما الآن این جعل را می بینیم و این خطا است و به صلاح دین و انقلاب نیست.

سپس غلامعلی رجایی نیز در خاطره ای کوتاه گفت: بعد از فتح المبین سه بار وقت گرفتم و اینجا را پر از رزمنده کردیم و یادم هست از معدود سخنرانی هایی بود که به خاطر احساسات بچه ها سخنان امام قطع می شد. امام جمله ای گفتند که سیری ناپذیر است. ایشان فرمودند من افتخار می کنم از هوایی استنشاق می کنم که شما رزمندگان از آن هوا استنشاق می کنید.

منبع: جماران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین