|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
زمانی که این افراد برای شکایت و رسیدگی به پرونده خود به پلیس فتا مراجعه می‌کنند مشخص می‌شود که عمده آنان به اصول ساده‌ای در حین خرید با دستگاه کارتخوان بی‌توجهی کرده‌اند که بارها وبارها پلیس فتا نسبت به آن هشدار داده است.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا هشدارهایی را برای انجام خرید اینترنتی مطمئن با کارت بانکی ارائه کرد.

سرهنگ علی‌ محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمار جرائم اینترنتی در کشور گفت: با وجود هشدارهای فراوان همچنان یکی از جرائمی که درصد قابل توجهی از پرونده‌های ارجاعی به پلیس فتا را به خود اختصاص داده؛ مربوط به برداشت غیرمجاز از کارت بانکی افراد است.

وی ادامه داد: زمانی که این افراد برای شکایت و رسیدگی به پرونده خود به پلیس فتا مراجعه می‌کنند مشخص می‌شود که عمده آنان به اصول ساده‌ای در حین خرید با دستگاه کارتخوان بی‌توجهی کرده‌اند که بارها وبارها پلیس فتا نسبت به آن هشدار داده است.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا، افزود: برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از کارت و حساب بانکی، لازم است شهروندان پیش از انجام خرید با دستگاه کارتخوان توجه داشته باشند که اولا حتما رمز خود را شخصا وارد کنند و پس از خرید حتما رسید خود را دریافت کرده و آن را نزد خود نگهدارند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید از خرید با کارت افراد ناشناس یا قراردادن کارت خود در اختیار افراد ناشناس مانند فروشنده‌ها و ... خودداری کنند، گفت: همچنین لازم است شهروندان به خصوص هنگام استفاده از کارتخوان های سیار بیشتر توجه کنند و مراقب باشند تا گرفتار مجرمینی که از دستگاه های کپی کارت بانکی استفاده می کنند، نشوند.

رجبی با بیان اینکه تغییر رمز به صورت دوره‌ای را نباید فراموش کرد، افزود:‌اگر شهروندان هنگام خرید متوجه شکستگی یا چسب زدن به دستگاه شدند و یا مشاهده کردند که دستگاه کارتخوان روشن نیست و به شبکه متصل نمی شود لازم است که حتما از انجام خرید خودداری کرده و از دستگاه سالم استفاده کنند و در صورتیکه در فرآیند استفاده از کارت به مورد مشکوکی برخوردند بلافاصله رمز اول کارت بانکی خود را تغییر دهند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین