|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۳۰۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

عضو کنگره آمریکا از تصویب قانون حفاظت از مخالفان سعودی در مجلس نمایندگان آمریکا در دومین سالروز قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، این خبر را «جری کونولی»، نماینده دموکرات کنگره آمریکا اعلام کرد. وی این قانون را برای بازخواست عربستان به دلیل قتل جمال خاشقجی و تجاوزات دیگر علیه منتقدان این کشور تدوین کرده بود.

کونولی در این باره گفت: خاشقجی بی‌گناه به قتل رسید و آنگونه که گفته می‌شود به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان جسدش توسط دست ‌نشانده‌های سعودی مثله شد.

طبق گفته کونولی، قانونی که وی تهیه کرده است حامل پیامی بوده و تأکید دارد که ایالات متحده با بازگرداندن اجباری، ارعاب یا کشتن مخالفان و منتقدان سعودی در خارج از کشور مخالف است و به هیچ وجه اجازه چنین تخلفات و نقض‌هایی را نخواهد داد.

وی افزود: قانون حفاظت از مخالفان سعودی اجازه فروش تسلیحات آمریکا به دستگاه اطلاعات، مقامات انتظامی یا امنیت داخلی عربستان را نمی‌دهد مگر اینکه وزیر امور خارجه تأیید کند که این نهادها در بازگرداندن یا کشتن مخالفان سعودی در سایر کشورها دست ندارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین